اخبار اقتصاد ایران

اولویت‌های پزشکیان در انتخاب وزیر صمت/ چرا قیمت لوازم خانگی دو برابر شده است؟ :: افق میهن

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: کیفیت محصولات در بازار لوازم خانگی رشد کرده اما قیمت ها همچنان بالاست.

به گزارش افق میهن، آرا شاوردیان با اشاره به اولویت های وزرای کابینه چهاردهم و به ویژه انتخاب وزیر صمت در پیگیری سیاست های مدیریت بازار لوازم خانگی و همچنین خودرو گفت: در گذشته. ۴۴ سال و پس از انقلاب اسلامی کشور تحت تاثیر تحریم ها بوده و تا به امروز این تحریم ها ادامه داشته است.

نماینده مردم «مسیحیان ارمنی شمال کشور» با بیان اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باید تحریم ها را خنثی کنیم، تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم در برخی زمینه ها و در برخی زمینه ها از جمله صحبت کنیم. به عنوان حوزه های پزشکی، علمی، فرهنگی، صنعتی و همچنین دفاعی. حرفی برای گفتن داشته باشید و پیشرفت خوبی داشته باشید.

این عضو شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انحصار رخ داده در حوزه خودرو و همچنین لوازم خانگی تاکید کرد: در واقع این انحصار از جنبه هایی مطلوب به نظر می رسد چرا که می توان آن را در راستای خنثی سازی تحریم ها و تکیه بر آن دانست. توانمندی های داخلی افزایش دادن.

این نماینده شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای زیادی در شرکت های دانش بنیان فعال هستند تصریح کرد: با توجه به فعالیت این افراد نخبه شاهد تحرکات زیادی در حوزه تولید بوده ایم چرا که فضایی برای رشد این افراد ایجاد شد. .

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی در ادامه به شرایط بازار لوازم خانگی اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر و با پیروی از برخی سیاست ها، شاهد رشد در بازار لوازم خانگی بوده ایم و حتی یک سری لوازم خانگی با فناوری های روز دنیا رشد کرده است. تولید شده است که نشان می دهد در بسیاری از محصولات خود حتی از برندهای مشابه خارجی نیز جلوتر هستیم.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: با این حال باید تاکید کنم که متأسفانه قیمت لوازم خانگی در شرایط فعلی بالاست، بنابراین با توجه به اینکه کیفیت لوازم خانگی رشد کرده و عرضه و تقاضای خوبی در بازار وجود دارد. اما یک مدرسه راهنمایی خانوادگی ایرانی به دلیل قیمت بالا نمی تواند از همان کالاهای داخلی استفاده کند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تاکید کرد: کیفیت محصولات در بازار لوازم خانگی ما رو به رشد بوده اما قیمت ها همچنان بالاست.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به شرایط بازار خودرو تصریح کرد: این وضعیت در بازار خودرو است که برعکس است، یعنی; کیفیتش پایینه ولی قیمتش بالاست. همچنین در این بخش با موضوع ایمنی خودروهای داخلی نیز مواجه هستیم. بنابراین اگر از کیفیت خودرو صحبت می کنیم، تاکید می کنیم که جان هموطنان ما به این موضوع بستگی دارد.

این نماینده شورای اسلامی مجلس با بیان اینکه ایمنی پایین خودروی داخلی نگرانی استفاده از این محصول را دوچندان می کند، ادامه داد: نباید در این بخش با گرانی، ایمنی پایین و کیفیت پایین مواجه باشیم.

این عضو شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انتظارات رهبری در خصوص شاخص های انتخاب کابینه تصریح کرد: در واقع رئیس جمهور باید افرادی را برای کار در کابینه چهاردهم انتخاب کند که متخصص، متعهد، جهادگر و انقلابی و آشنا باشند. مسائل جامعه همچنین انتظار داریم رئیس جمهور فردی را برای هدایت صنعت کشور معرفی کند که تخصص لازم را داشته باشد و بتواند بازار لوازم خانگی و خودروسازی را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خانوارها با بازارهایی مانند بازار خودرو ارتباط مستقیم دارند، ادامه داد: همچنین خانوارها با بازارهایی مانند بازار لوازم خانگی ارتباط مستقیم دارند و باید شرایط این بازارها به درستی ساماندهی شود. بنابراین انتظار داریم فردی برای وزارت صمت انتخاب شود که اشراف کامل در مناطق ذکر شده دارد.

وی تاکید کرد: وزیر آینده ایمنی باید به مسائلی مانند بی کیفیتی، ایمنی پایین و افزایش قیمت خودرو رسیدگی کند. یکی از موضوعات ما مربوط به مصرف انرژی و سوخت خودروهای داخلی و مسائل زیست محیطی آن است که باید به آن نیز توجه شود.

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه باید خودرویی در کشور تولید شود که دارای استانداردهای زیست محیطی باشد، ادامه داد: در طول سال به طور متوسط ​​۶ ماه با وارونگی هوا مواجه هستیم، بنابراین خودروهای داخلی مهم است. باید با محیط زیست مطابقت داشته باشد. دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا