اخبار اقتصاد ایران

اولویت واردات چای خشک با کسانی بود که در خرید تولید چای داخلی مشارکت کنند

معاون صنعت چای کشور در جلسه ای که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با اشاره به مصوبه ای که در دولت شهید رئیسی به تصویب رسید، اظهار داشت: بر اساس این مصوبه اولویت حمایت از تولید داخلی است. واردات چای خشک با کسانی است که در خرید چای تولید داخلی مشارکت کنند.

افق میهن، هادی امید معاون صنعت چای کشور در جلسه ای که با حضور استاندار گیلان، استانداران شرق گیلان، مدیران بانک های استان و مدیران بانک های استان برگزار شد. سازمان چای کشور در سالن جلسات فرمانداری رودسر با اشاره به مصوبه ای که در دولت شهید رئیسی به تصویب رسید، گفت: بر اساس این مصوبه اولویت حمایت از تولید داخل واردات چای خشک با آن است. که در خرید چای تولید داخلی مشارکت دارند و معاون توسعه بازرگانی سازمان چای کشور و معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی. موظفند با در نظر گرفتن شرایط بازار، میزان تعرفه ها و سایر شاخص های مرتبط، نظرات مربوط به دستورالعمل اجرایی این مصوبه را به نحوی ارائه کنند که برگ سبز چایکاران در موعد مقرر خریداری شده و وجود نداشته باشد. رکود در بازار فروش چای سیاه خشک، حداکثر ۱۰ روز. به منظور جمع بندی به دبیرخانه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی اقدام شود.

مهندس امیدی در خصوص مصوبه فوق گفت: آقای استاندار در حالی که تمام تدابیر در این مصوبه اندیشیده شده بود ۵ ماه گذشته است و باید مشخص شود که این قصور از کجاست؟ کدام وزارتخانه، کدام اتحادیه و نهاد؟ بیا جواب بده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا