ترندهای روز

اولین آنتن ۵G شفاف دنیا روی پنجره ساختمانی در توکیو نصب شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در حالی که حدود ۵ سال از عرضه جهانی فناوری ۵G می گذرد، برخی محدودیت ها باعث شده این فناوری ارتباطی به طور گسترده در دسترس کاربران قرار نگیرد. اما اخیرا اولین آنتن شفاف ۵G دنیا که حاصل همکاری چند شرکت مختلف است پیاده سازی شده است که می تواند پنجره های منزل شما را به ایستگاه های ارتباطی تبدیل کند.

به گزارش TechSpot، این آنتن شفاف ۵G توسط شرکت های تولید شیشه AGC، شرکت مخابراتی NTT Docomo و شرکت زیرساخت JTower ساخته شده و WAVEANTENNA نام دارد. این فناوری جدید می‌تواند شیشه‌های معمولی را با قرار دادن یک ماده رسانای شفاف بین دو شیشه به یک ایستگاه پایه نامرئی برای ارتباطات ۵G تبدیل کند.

این فناوری می تواند شیشه ساختمان ها را به ایستگاه پایه آنتن ۵G تبدیل کند

در تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط JTower، به نظر می رسد که مواد به طور مستقیم با شیشه ترکیب می شوند و به سختی ردی از کابل ها وجود دارد. این فناوری اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و سال گذشته نسخه بهبود یافته ای در دسترس قرار گرفت که به چندین کاربر اجازه می داد به یک آنتن پنجره واحد متصل شوند. اکنون اولین نمونه از این آنتن ها در ساختمانی در توکیو نصب شده است.

به گفته شوتا اوچیای، یکی از مدیران بازاریابی AGC، این در واقع اولین آنتنی است که می تواند پنجره های خانه ها را به ایستگاه پایه تبدیل کند. این فناوری همچنین می تواند به پنجره ساختمان داخل متصل شود تا از ارتباط ۵G بدون تخریب فضای شهری و نمای ساختمان بهره مند شود.

این فناوری همچنین می تواند یکی از مهم ترین موانع نصب آنتن های ۵G را برطرف کند. به گفته یکی از مقامات NTT Docomo، برخی از مالکان ساختمان‌ها به نصب ایستگاه‌های پایه سلولی کوچک در طبقات متوسط ​​تا پایین اعتراض دارند. اما فناوری جدید به راحتی می تواند این مشکل را حل کند.

علاوه بر این، توسعه دهندگان این فناوری می گویند که این آنتن برای کار با فرکانس های باند ۵G زیر ۶ گیگاهرتز، بین ۳.۷ تا ۴.۵ گیگاهرتز بهینه شده است. در حالی که این فرکانس از فرکانس های ۳۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز مورد استفاده در ۵G فاصله دارد، اما نسبت به ارتباطات ۴G پیشرفت قابل توجهی دارد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا