ترندهای روز

اولین انجماد جسد در استرالیا با امید بازگشت به زندگی انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شرکت “Southern Cryonics” جسد مردی از سیدنی را پس از مرگ به صورت برودتی منجمد کرد تا شاید در آینده بتواند به زندگی بازگردد.

یک مرد استرالیایی به اولین فردی در نیمکره جنوبی تبدیل شد که پس از مرگ به صورت برودتی منجمد شد.

بر اساس این گزارش، «فیلیپ رودس» مالک شرکت «ساوترن کریونیکس» اعلام کرد که کارکنان این شرکت با موفقیت اولین مشتری خود را مسدود کردند. به امید اینکه در آینده بتواند به زندگی بازگردد.

مرد سیدنی که اوایل این ماه در دهه ۸۰ زندگی خود درگذشت، به بیمار شماره یک شرکت تبدیل شده بود. فرآیند انجماد متوفی که در مرکز این شرکت در هالبروک، نیو ساوت ولز انجام شد، پیچیده بود و رودز را از خواب محروم کرد. اگرچه آنها امسال آماده پذیرش اجساد بودند، اما اولین مشتری آنها کمی غیرمنتظره بود.

رودز در مصاحبه ای با ABC News گفت: “این بسیار استرس زا بود و من را برای یک هفته بیدار نگه داشت، زیرا چندین روش مختلف باید طی چند روز انجام می شد و شرایطی وجود داشت که اگر به درستی برای آن آماده نمی شدیم، ممکن بود این اتفاق بیفتد. اتفاق افتاد اشتباه شد چند نفر دیگر هم بودند که فکر می کردیم ممکن است اولین مشتری باشند، اما خانواده این شخص به طور ناگهانی تماس گرفتند و ما حدود یک هفته فرصت داشتیم تا همه چیز را آماده کنیم.

پس از مرگ این مرد در ۱۲ می در بیمارستانی در سیدنی، فرآیند انجماد که حدود ۱۷۰۰۰۰ دلار هزینه دارد، بلافاصله آغاز شد. رودز گفت که او به سرعت سوار قطاری به سمت بیمارستان شد و در طول مسیر توقف کرد تا کیسه های یخ را از فروشگاه دریافت کند.

پس از ارائه گواهی فوت مددجو، جسد وی به سرعت به سردخانه بیمارستان منتقل و سپس به سرویس «مدیران تشییع جنازه اوهر» منتقل شد. کارشناسان برای حفظ سلول ها مایعی را به داخل جسد پمپ کردند. سپس جسد را در یخ خشک قرار دادند و دمای آن را به منفی ۸۰ درجه سانتیگراد رساندند.

روز بعد، جسد به مرکز کرایونیک جنوبی رسید. در آنجا دمای بدن را تا منفی ۲۰۰ درجه سانتیگراد پایین آوردند و سپس آن را در مخزن مخصوصی که مانند یک انباری عمل می کند قرار دادند. این فرآیند ۱۰ ساعته فشرده به این امید انجام شد که مرد بتواند سال ها یا حتی قرن ها بعد به زندگی بازگردد.

تاسیسات هالبروک در حال حاضر دارای یک محفظه متناسب با چهار بدنه است و دیگری به زودی خریداری خواهد شد. این امکانات می تواند تا ۴۰ بدنه را پشتیبانی کند و ممکن است به زودی توسعه یابد.

بیش از ۳۰ عضو موسس هر کدام ۵۰۰۰۰ دلار برای راه اندازی این مرکز پرداخت کرده اند که فضای حفاظت شده را برای آنها تضمین می کند. همچنین اسامی ۱۰ عضو سالانه دیگر در این لیست وجود دارد. بسیاری از آنها به این فکر کرده اند که اگر پس از یخ زدگی دوباره به زندگی بازگردند، چه آینده ای در انتظارشان است.

ویدئوی منتشر شده در وبسایت Southern Cryonics توضیح می دهد: ما معتقدیم که در ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده، توانایی بارگذاری ذهن در دنیای مجازی را خواهیم داشت. تحولات مدرنی که اکنون در جریان است، به نتیجه خواهند رسید. در ۲۵۰ سال آینده، این امکان وجود دارد که فناوری پزشکی بتواند ذهن شما را به یک بدن جوان و سالم در دنیای واقعی هدایت کند. شما تمام دانش گذشته به علاوه تمام دانش دنیای مجازی را خواهید داشت.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا