ترندهای روز

اولین تصویرتولیدشده با هوش مصنوعی اپل منتشر شد: سگِ «کریگ فدریگی»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ویژگی های هوش مصنوعی تولید تصویر اپل شامل Image Playgrounds و Genmoji است که هنوز در دسترس نیستند. طبق شایعات، آنها به عنوان بخشی از به روز رسانی iOS 18.2 که اواخر امسال منتشر می شود، در دسترس خواهند بود. حالا اپل تصویری را منتشر کرده که توسط هوش مصنوعی خود ساخته شده است که سگ «کریگ فدریگی» را نشان می دهد.

اپل تصویر زیر را بدون واترمارک به WIRED ارسال کرد. این نشریه بر اساس خط مشی های وب سایت خود، واترمارک «تولید شده توسط هوش مصنوعی» را روی آن قرار داده است. بنابراین وقتی Image Playgrounds در دسترس قرار می گیرد، هیچ واترمارکی روی تصاویر ایجاد شده با آن وجود نخواهد داشت.

به نظر می رسد تصویر سگ فدریجی به سبک انیمیشن ساخته شده باشد، زیرا شبیه به انیمیشن های پیکسار است. Image Playgrounds به کاربران اجازه می دهد تا با وارد کردن یک پیام متنی، نوع خروجی مورد نظر خود را سفارشی کنند.

علاوه بر این، Image Playgrounds به عنوان یک برنامه مستقل ارائه می شود و با برنامه هایی مانند Messages تعامل خواهد داشت.

توضیح فدریجی در مورد سرورهای هوش مصنوعی اپل

فدریگی به‌عنوان معاون نرم‌افزار اپل نیز به WIRED می‌گوید که سرورهای محاسبات ابری مورد استفاده برای Apple Intelligence ابتدایی هستند و دلیل خوبی هم دارند. او می‌گوید با این تصمیم، اپل تضمین کرده است که سرورهای ابری هوش مصنوعی خود یک “حباب حریم خصوصی مهر و موم شده” با آیفون‌های کاربران تشکیل می‌دهند.

او می گوید:

«سرورهای PCC تا جایی که ممکن است ابتدایی هستند. به عنوان مثال، آنها “ذخیره سازی دائمی” ندارند، به این معنی که هارد دیسکی ندارند که بتواند داده های پردازش شده را برای مدت طولانی نگهداری کند.”

برای دریافت Apple Intelligence، به iPhone 15 Pro یا بالاتر یا iPad و Mac با تراشه M1 یا جدیدتر نیاز دارید. دور اول ویژگی‌های هوشمند اپل با iOS 18.1 در ماه اکتبر ارائه می‌شود. همچنین، تا زمانی که اپل مشکلات خود را با قوانین اتحادیه اروپا حل نکند، ویژگی‌های Apple Intelligence برای مشتریان اتحادیه اروپا در دسترس نخواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا