اخبار بورس

اولین زن سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار که نامزد ریاست‌جمهوری شد

ظهور تاریخی کامالا هریس;

هریس در اولین گردهمایی انتخاباتی خود از ترامپ به دلیل “ترس و نفرت” انتقاد کرد و قول داد که با همدلی حکومت کند. با حمایت حزب دموکرات، هریس نامزد ریاست جمهوری شد و اولین زن سیاه پوست آسیایی تبار شد که تاریخ ساز شد.

چیزی را گزارش کنید افق میهن به گزارش رویترز؛ کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در اولین گردهمایی انتخاباتی خود پس از جایگزینی جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات ها، به شدت از دونالد ترامپ انتقاد کرد. در نظرسنجی رویترز/ایپسوس، او رقیب جمهوریخواه خود را با اختلاف اندکی شکست داد.

هریس در سخنرانی ۱۷ دقیقه ای خود به نقاط ضعف ترامپ اشاره کرد و کارنامه او را به عنوان دادستان با سابقه ترامپ به عنوان یک جنایتکار مجرم مقایسه کرد. او با استناد به فهرستی از اولویت های لیبرال، گفت که در صورت انتخاب شدن، دسترسی به سقط جنین را گسترش خواهد داد، عضویت در اتحادیه ها و مبارزه با خشونت با اسلحه را آسان تر خواهد کرد. آنها با ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۵ نوامبر اختلافات چشمگیری داشتند.

هریس گفت: دونالد ترامپ می خواهد کشور ما را پس بگیرد.

او با هزاران نفر در دبیرستان وست آلیس مرکزی در حومه ویسکانسین میلواکی، یک ایالت نوسان، صحبت کرد.

آیا ما می خواهیم در کشوری با آزادی، شفقت و حاکمیت قانون زندگی کنیم یا در کشوری پر از هرج و مرج، ترس و نفرت؟

این تظاهرات پر سر و صدا کاملاً در تضاد با رویدادهای کوچکتر و ساکت تر بایدن بود و امید دموکرات ها را منعکس می کرد که هریس ۵۹ ساله بتواند کمپینی را که در دوران بایدن ۸۱ ساله کم رنگ شده بود احیا کند.

هریس پس از اینکه بایدن در میان فشار اعضای حزب خود که نگران توانایی او برای شکست دادن ترامپ یا خدمت برای یک دوره چهار ساله دیگر بودند، از کارزار انتخاباتی کناره‌گیری کرد، به سرعت مورد حمایت حزبش قرار گرفت.

اولین زن سیاه پوست و آسیایی که نامزد ریاست جمهوری شد

هریس دوشنبه شب با حمایت اکثریت نمایندگانی که نامزد نهایی را در کنوانسیون ماه آینده تعیین خواهند کرد، نامزدی را به دست آورد. کمپین او اعلام کرد که از روز یکشنبه ۱۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

بیشتر بخوانید:چشم انداز اقتصادی چین در دوران ریاست جمهوری ترامپ

اکثر قانونگذاران دموکرات از نامزدی او حمایت کرده اند، از جمله رهبران حزب سنا و نمایندگان، چاک شومر و حکیم جفریس، که در کنفرانس خبری مشترک روز سه شنبه از هریس حمایت کردند.

ظاهر هریس به طور چشمگیری انتخاباتی را تغییر می دهد که در آن بسیاری از رای دهندگان از گزینه های خود ناراضی بودند. او به عنوان اولین زن سیاهپوست و آسیایی که به عنوان معاون رئیس جمهور و اولین زن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده خدمت می کند، تاریخ را ثبت خواهد کرد.

ویسکانسین یکی از سه ایالت کمربند زنگ زده به همراه میشیگان و پنسیلوانیا است که برای شانس دموکرات ها برای شکست ترامپ بسیار مهم است.

آلیسا والبرگ، ۱۹ ساله، رئیس دموکرات کالج وایت واتر، گفت که هریس به جوانان، به ویژه زنان، که می خواهند هریس آخرین سقف شیشه ای در ایالات متحده را بشکند، انرژی بخشیده است.

گفت: با مادربزرگم صحبت کردم. ما هر دو هیجان زده هستیم که او می تواند اولین رئیس جمهور زن را ببیند.

بایدن که با نگرانی هایی مانند مراقبت های بهداشتی و قیمت های بالا که بر مالیات خانواده های آمریکایی تأثیر گذاشته است، در نظرسنجی ها از ترامپ عقب تر است، به ویژه در ایالت های رقابتی که احتمالاً نتیجه انتخابات را تعیین می کنند، از جمله ایالت های کمربند خورشیدی آریزونا و نوادا. .

انتظار می رود بایدن تصمیم خود برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی را در یک سخنرانی در عصر چهارشنبه در کاخ سفید توضیح دهد. او روز سه شنبه پس از گذراندن چند روز در قرنطینه خانگی به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ به واشنگتن بازگشت. پزشک کاخ سفید اعلام کرد که آزمایش بایدن منفی شده و دیگر هیچ علامتی نداشته است.

استعفای چشمگیر بایدن پس از آن صورت می گیرد که او از یک سوء قصد در ۱۳ ژوئیه جان سالم به در برد که سوالاتی را در مورد شکست های امنیتی اطلاعاتی ایالات متحده ایجاد کرد.

اولین زن سیاه پوست و آسیایی که نامزد ریاست جمهوری شد

واشنگتن پست گزارش داد که مقامات سرویس مخفی ترامپ را تشویق کرده اند که دیگر تجمعاتی در فضای باز برگزار نکند، مانند آنچه در باتلر، پنسیلوانیا، جایی که ترامپ از ناحیه گوش راست مجروح شد. سرویس مخفی و کمپین ترامپ بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی دموکرات‌ها در مصاحبه‌ای با شبکه NBC گفت که این حزب باید سریعاً اقدام کند تا نامزدی در رای گیری در همه ۵۰ ایالت را به دست آورد و انتخاب معاون هریس باید تا ۷ آگوست انجام شود.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا