ترندهای روز

اولین شکست آیفون ۱۶ پرومکس از گلکسی اس ۲۴ اولترا ثبت شد!

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

هفته گذشته همانطور که انتظار می رفت اپل نسل جدید پرچمداران خود یعنی سری آیفون ۱۶ را معرفی کرد. پرچمداران ۲۰۲۴ این شرکت به جای ایجاد تغییرات انقلابی، بهبودهای جزئی در بخش های مختلف عملکرد خود ارائه کردند و از همان فرمول آشنای چند سال اخیر استفاده کردند. به جز کلید جدید کنترل دوربین و هوش مصنوعی Apple Intelligence، یکی از نکات مثبت پرچمداران امسال اپل شارژ باتری آنها بود. با این وجود، به نظر می رسد اولین شکست آیفون ۱۶ پرو مکس اپل از گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ در این بخش رخ داده است.

کوپرتینویی‌ها ادعا کرده‌اند که بزرگترین و کوچک‌ترین گوشی‌های امسال آن‌ها، آیفون ۱۶ پرو مکس و آیفون ۱۶ استاندارد، می‌توانند به ترتیب چهار و دو ساعت بیشتر پخش ویدیو نسبت به نسل قبلی ارائه دهند. در عین حال گزارش جدیدی که یکی از یوتیوبرهای معروف در مورد شارژ باتری مدل پرو مکس ارائه کرده، حکایت متفاوتی دارد.

مقایسه عمر باتری آیفون ۱۶ پرو مکس در مقابل گلکسی اس ۲۴ اولترا؛ اولین شکست اپل

یوتیوبر محبوب MrWhosetheboss اخیراً عملکرد باتری آیفون ۱۶ پرو مکس اپل را با نسل قبلی و چند پرچمدار فعلی دنیای اندروید مقایسه کرده و نتیجه این مقایسه را منتشر کرده است.

اولین شکست آیفون 16 پرومکس از گلکسی اس 24 اولترا ثبت شد!

در این مقایسه که شامل شرایط مختلف و اجرای اپلیکیشن های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی، یوتیوب و سایر سرویس ها می شود، گلکسی اس ۲۴ اولترا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی توانست زمان شارژ خیره کننده ۱۲ ساعت و ۳۱ دقیقه را ارائه دهد. و برنده بلامنازع آزمون باشید.

از طرفی آیفون ۱۶ پرو مکس نیز عملکرد قابل توجهی داشت و با زمان شارژ ۱۱ ساعت و ۲۲ دقیقه در جایگاه دوم قرار گرفت. البته پیشرفت این گوشی نسبت به نسل قبل قابل توجه است; زیرا آیفون ۱۵ پرو مکس در تستی مشابه موفق شد زمان شارژ تنها ۹ ساعت و ۳۵ دقیقه را ثبت کند.

علاوه بر این، سایر اعضای خانواده آیفون ۱۶ اپل نیز از الگوی نسبتاً یکسانی پیروی کردند. به طوری که مدل های پرو و ​​پلاس موفق به ثبت ۸ ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ شدند. در حالی که مدل استاندارد آیفون ۱۶ نیز با ارائه ۸ ساعت و ۱۹ دقیقه شارژ، عملکرد قابل قبولی داشت. البته سری آیفون ۱۶ در این تست عملکرد قابل توجهی بهتر از مدل های سال گذشته داشته است. اما هیچ کدام از آنها نتوانستند به اندازه پرچمدار ضخیم سامسونگ شارژ کنند. نتایج تست انجام شده توسط MrWhosetheboss در جدول زیر قابل مشاهده است.

اولین شکست آیفون 16 پرومکس از گلکسی اس 24 اولترا ثبت شد!

همانطور که از این جدول مشخص است، علیرغم این واقعیت که پرچمداران امسال اپل شارژ باتری را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند. اما پرچمدار آنها، آیفون ۱۶ پرو مکس، در بخش شارژ باتری به گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌بازد. این موضوع زمانی جالبتر می شود که متوجه شویم اپل از تراشه ۳ نانومتری در پرچمداران خود استفاده کرده است که نسبت به تراشه ۴ نانومتری سامسونگ کارایی و مصرف کمتری دارد.

اولین شکست آیفون 16 پرومکس از گلکسی اس 24 اولترا ثبت شد!

مطمئناً نتایج تست های رسمی وب سایت های معتبر در خصوص شارژ پرچمداران ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. با این حال، ما نمی‌توانیم نتایج بسیار متفاوتی از آن آزمایش‌ها انتظار داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا