فناوری

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ارتش ایالات متحده می گوید برای اولین بار، یک هواپیمای نظامی کنترل شده با هوش مصنوعی با یک جت جنگنده با خلبان انسان در یک جنگ سگی روبرو شده است.

اولین نبرد هوایی بین انسان و هواپیما که توسط هوش مصنوعی کنترل می شد توسط نیروی هوایی ایالات متحده برنامه ریزی شد.

دارپا، آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته دولت آمریکا، این اطلاعات را منتشر کرد و فاش کرد که این نبرد هوایی در سپتامبر سال گذشته بین یک جنگنده F-16 با خلبانی انسان و یک هواپیمای نظامی آزمایشی مجهز به هوش مصنوعی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز رخ داده است. در کالیفرنیا.

گفته می شود این نبرد هوایی در ارتفاع بیش از ۶۰۰ متر از سطح زمین برای آزمایش قدرت و پیشرفت هوش مصنوعی انجام شده است. ارتش آمریکا هیچ اطلاعاتی در مورد این نبرد هوایی فاش نکرده است.

دارپا در بیانیه مطبوعاتی خود، نبرد بین یک هواپیمای کنترل شده با هوش مصنوعی و یک هواپیمای کنترل شده توسط انسان را “نقطه عطفی در تاریخ” خواند.

بیل گری از دانشکده خلبانی آزمایشی ارتش ایالات متحده گفت: انتظار می رود این آزمایش ها ادامه یابد.

ارتش آمریکا چندین سال است که روی تولید هواپیماهای نظامی که با هوش مصنوعی هدایت می شوند کار می کند. نیروی هوایی ایالات متحده قبلاً چندین شبیه سازی نبرد هوایی مجازی را به عنوان بخشی از برنامه Air Combat Evolution (ACE) تجربه کرده است.

گفته می شود تا کنون بیش از ۲۱ پرواز آزمایشی در این راستا انجام شده است و در فوریه ۲۰۲۳ برای اولین بار هوش مصنوعی یک هواپیمای نظامی را نزدیک به ۱۷ ساعت هدایت کرد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا