فناوری

اولین نقدهای هدست ویژن پرو منتشر شد؛ نوآورانه‌ترین محصول اپل از زمان اولین آیفون

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro از روز جمعه پیش‌خرید شد و از ۲ فوریه (۱۳ بهمن ماه) به‌طور رسمی عرضه می‌شود. اکنون اولین نقدها از این محصول ۳۴۹۹ دلاری منتشر شده است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بررسی هدست اپل ویژن پرو را با Verge شروع می کنیم. این نشریه در بررسی خود می نویسد:

ویژن پرو در مقایسه با سایر هدست های واقعیت مجازی که عمدتاً پلاستیکی هستند و کاملا احمقانه به نظر می رسند خیره کننده است. این دستگاه از منیزیم و فیبر کربن در یک محفظه آلومینیومی ساخته شده است که به نظر ادامه زبان طراحی آشنای اپل است.

نمایشگر هدست ویژن پرو

منتقد CNBC در مورد صفحه نمایش ویژن پرو می گوید:

این نمایشگر جلوه درب صفحه را که در اکثر هدست‌های ارزان‌تر مانند Meta Quest 3 رایج است حذف می‌کند. با Vision Pro می توانید متن یک وب سایت یا کتاب را به راحتی بخوانید. همچنین می‌توانستم فیلم‌ها را روی صفحه‌های بزرگتر و زیباتر از هر تلویزیونی که در خانه دارم تماشا کنم.”

از آنجایی که Vision Pro در هنگام تماس صورت کاربر را می پوشاند، اپل به شما اجازه می دهد نسخه دیجیتالی از خود (همان پرسونا) ایجاد کنید. با این حال، آواتارهای دیجیتال اپل هنوز در مرحله بتا هستند و به نظر می رسد که کار زیادی برای انجام دادن دارند.

کنترل و باتری ویژن پرو

یکی از مهم ترین نقاط قوت ویژن پرو که در بررسی های مختلف به آن اشاره شده، سیستم های ردیابی چشم و دست است که نیاز به کنترلر اضافی را بی نیاز کرده است. وال استریت ژورنال در این رابطه می گوید:

برای ویژن پرو، چشم ها و دستان شما تنها چیزی است که نیاز دارید.

اپل می‌گوید باتری ویژن پرو به طور متوسط ​​تا دو ساعت دوام می‌آورد و با تماشای ویدیوی دوبعدی این میزان به ۲.۵ ساعت افزایش می‌یابد. با این حال، برایان تانگ در بررسی خود ادعا می کند که این هدست برای استفاده عمومی به عمر باتری نزدیک به ۲.۵ ساعت دست یافته و همچنین توانسته است با یک بار شارژ، فیلم سه ساعته Avengers: Endgame را با آن تماشا کند.

جان گروبر از Daring Fireball همچنین گفت که ویژن پرو در طول آزمایشات خود حداقل سه ساعت عمر باتری داشته است، اما او مورد استفاده خاصی را مشخص نکرده است.

بازبین Tom's Guide بررسی هدست ویژن پرو خود را به پایان می رساند:

Apple Vision Pro به راحتی به دلیل قیمت آن مورد تمسخر قرار می گیرد. “من مطمئناً یکی از آن ها را با قیمت ۳۵۰۰ دلار نمی خرم، اما اکنون که همه ویژگی های آن را آزمایش کرده ام، می توانم استدلال کنم که این نوآورانه ترین محصول اپل از زمان آیفون اصلی.”

نقاط ضعف و قوت هدست اپل ویژن پرو

همچنین در بررسی Verge به نکات مثبت و منفی این دستگاه اشاره کرده است که به شرح زیر است:

نقاط قوت:

– رابط شگفت انگیز برای ردیابی چشم و دست
– فیلم های سه بعدی شگفت انگیز و فیلم های غوطه ور اپل
– فیلم ها و عکس های فضایی چشمگیر
– عملکرد جادویی با مک بوک
– برنامه ها و تجربیات واقعیت افزوده عالی
نقاط ضعف:

– بسیار گران است
– عدم وجود برنامه هایی مانند نتفلیکس و یوتیوب
– پرسوناها هنوز به کار نیاز دارند
– باتری جداگانه می تواند آزار دهنده باشد

Verge همچنین از نمایشگر، سیستم های ردیابی دست و چشم، عملکرد بسیار خوب با اکوسیستم اپل و تجربه واقعیت افزوده بسیار جذاب به عنوان نقاط قوت Vision Pro یاد می کند.

در نهایت، وزن هدست ویژن پرو بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم بسته به نوع اقلامی است که استفاده می کنید. Cnet در بررسی خود می نویسد:

استفاده از دستگاه در ابتدا بسیار راحت است، اما بعد از نیم ساعت هدست بسیار سنگین می‌شود و کمی روی گونه‌هایم فشار می‌آورد؛ هرچند برای جلسات کوتاه خوب است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا