فناوری

اولین واکنش ایلان ماسک به مسدود شدن ایکس در برزیل: قاضی پرونده دیکتاتور شرور است که نقش قاضی را بازی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

برنا: ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X در صفحه ایکس خود به فیلتر شدن این پلتفرم واکنش نشان داد.

در چند هفته گذشته، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی X، با فشار فزاینده ای از سوی دادگاه عالی برزیل برای مسدود کردن این پلت فرم مواجه شد.

وی اعلام کرد که مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، مخفیانه یکی از نمایندگان قانونی این شرکت در این کشور را تهدید کرده است که در صورت رعایت نکردن دستور قانونی حذف برخی از مطالب از این پلتفرم، وی را بازداشت خواهد کرد.

پس از آن، دادگاه عالی برزیل تنها ۲۴ ساعت به ایلان ماسک فرصت داد تا یک نماینده قانونی برای پلتفرم X در برزیل تعیین کند، در غیر این صورت دسترسی به X در برزیل مسدود خواهد شد.

به دنبال افزایش فشار برزیل بر ماسک، حساب های بانکی استارلینک در برزیل با حکم قاضی در برزیل مسدود شد. استارلینک یکی از زیرمجموعه های اسپیس ایکس است و این اقدام برزیل با هدف افزایش فشار بر ایلان ماسک برای پیروی از قوانین و خواسته هایش انجام شد.

در نهایت ایکس در برزیل با حکم الکساندر دموراس، قاضی دادگاه عالی این کشور مبنی بر اینکه ایلان ماسک به حاکمیت برزیل به ویژه قوه قضاییه برزیل بی احترامی کرده و خود را نهادی فراملی و مصون از قوانین هر کشوری معرفی می کند. ، حکم مسدود کردن X صادر شده در برزیل.

در همین رابطه ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس در صفحه ایکس خود به فیلتر شدن آن واکنش نشان داد و نوشت: «الکساندر دی مورائس قاضی دادگاه عالی برزیل یک دیکتاتور شیطانی است که نقش یک قاضی را بازی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا