فناوری

اولین گام و مهم‌ترین معیار ایران تحلیل همسر، امانت‌داری است

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت ، بدون شک هیچ پایه ای قوی تر از ازدواج برای خودسازی، تربیت فرزند و رشد و تکامل فردی وجود ندارد، زیرا ازدواج و تشکیل خانواده نیازمند تعامل دو سویه است، بنابراین شناخت هر یک از آنها دیگر و اول ایران تحلیل درست قدمی است برای پی بردن به مقدس ترین چیز که اساس هستی است.

یکی از ملاک های ازدواج و تشکیل خانواده از دیدگاه امام جواد.آ) وثیقه وی در این خصوص گفت: من هستم. نامزد کرد برای شما شما فرض کردید دین و وفاداری او پس با او ازدواج کردند; هر که به خواستگاری دخترت بیاید و مذهبی باشد وثیقه اگر او را دوست داری با او ازدواج کن.» (مکارماخلاقی، جلد ۱، صفحه ۲۰۴; من خیر yahzara الفقیهجلد ۳، صفحه ۳۹۳)

شخصیت وثیقه به قدری مهم است که امام جواد علیه السلام در حدیث دیگری می فرماید: «به نماز و روزه زیاد مردم نگاه نکنید و نه به حج و شب زنده داری! اقدام درست و وثیقه آنها چطور هستند خیر نگاه کن به خیلی دعای آنها و روزه آنها و خیلی حج و لطف و وزوز آنها در شب نگاه کن به خلوص حدیث و کارایی اعتبار(امالی شیخ صدوق، ج ۱، ص ۳۰۳؛ ابزار شیعهجلد ۱۹، صفحه ۶۹; بحارالانوارجلد ۶۸، صفحه ۹)

امانت به معنای حفظ حقوق مالی و غیر مالی دیگران است، یکی از اصول اخلاقی است و این فضیلت را صفت و حالتی می نامند که انسان را برای حفظ حقوق دیگران و پرهیز از آسیب رساندن به آنها برمی انگیزد.

شخصی که صفت دارد وثیقه او این قدرت و ظرفیت را دارد که نفس خود را از درون مهار کند و سعی کند از حقوق مادی و معنوی همسرش محافظت کند و به بهترین نحو ممکن از او محافظت کند و دل و ذهن خود را متوجه همسرش کند، زیرا همسرش را همسر خود می داند. . مهمترین چیز اعتماد است، پس فرد قابل اعتماد برای همسرش امنیت روحی و روانی ایجاد می کند و او را از ترس و وحشت دور می کند و این می تواند روحیه همگرایی و همبستگی زن و شوهر را تقویت کند.

به هر حال مشکل وثیقه مورد توجه بزرگان دین بوده و هست مهمترین معیار و اولین گام برای ایران تحلیل همسر و عاملی برای تحکیم همگرایی و تحکیم بنیان خانواده، آن را می شناختند و بر آن تاکید داشتند، لذا توجه به موضوع تربیت ضروری است. وثیقه به عنوان یک هنجار اجتماعی مهم و تأثیرگذار در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا