اقتصاد جهان

اوپک پلاس تغییری در سیاست تولید نفت ایجاد نکرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، دو منبع اوپک پلاس روز پنجشنبه پس از نشست وزیران اعضای این ائتلاف اعلام کردند که هیچ تغییری در سیاست تولید این گروه ایجاد نشده است و اوپک پلاس در مورد تمدید کاهش تولید فعلی تصمیم گیری خواهد کرد. در ماه مارس. .
در نوامبر سال گذشته، ائتلاف اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید خود را به طور داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد. دلیل اصلی این کاهش تولید عربستان کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز بود.

از سوی دیگر، انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده از قیمت نفت در بحبوحه افزایش تنش های ژئوپلیتیکی به ویژه در دریای سرخ حمایت کرده است. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه بالای ۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.
به گفته این دو منبع اوپک پلاس، ائتلاف در ماه مارس درباره ادامه یا توقف کاهش تولید تصمیم خواهد گرفت.
الجزایر به عنوان یکی از اعضای اوپک روز پنجشنبه اعلام کرد در صورت لزوم به کاهش تولید خود پس از ماه مارس ادامه خواهد داد. کویت همچنین بر تعهد خود به طرح کاهش تولید تاکید کرد.

وزیران اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در نشست آنلاین روز پنجشنبه در مورد بازار نفت و سطح تولید بحث کردند، اما هیچ تغییری در سیاست های تولید خود ایجاد نکردند.
بر اساس گزارش های این اجلاس، توافق خوبی بین اعضای این ائتلاف در مورد سطح تولید نفت وجود دارد.
این نهاد که «کمیته وزارتی برای نظارت بر توافق اوپک پلاس در مورد کاهش تولید» نامیده می‌شود، می‌تواند یک نشست کامل اوپک پلاس تشکیل دهد یا توصیه‌هایی درباره سیاست تولید ارائه کند. وضعیت اطلاعات تولید در آبان و آذرماه در این کمیته بررسی شد که نشان از تعهد بالای کشورهای عضو دارد.
اگر کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس برداشته شود، از اول آوریل ۲.۲ میلیون بشکه در روز به بازار بازخواهد گشت. با این حال، کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز که قبلاً تصمیم گرفته شده بود، ادامه خواهد یافت.
ریاض گفته است در صورت لزوم تولید خود را در سه ماهه اول سال جاری کاهش خواهد داد. تصمیمات قبلی در مورد سطح کاهش تولید داوطلبانه حداقل یک ماه قبل از اجرای آنها گرفته شده بود.
الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه پس از شرکت در نشست اوپک پلاس گفت که وضعیت در بازار نفت متعادل است.
نشست بعدی اوپک پلاس در سوم آوریل برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ ۷۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا