اقتصاد جهان

اوپک پلاس سیاست تولید نفت خود را تغییر نمی دهد

خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز گزارش داد که بعید است این ائتلاف سیاست تولید خود را در نشست وزیران در ماه اوت تغییر دهد، از جمله برنامه ای برای افزایش تدریجی تولید از اکتبر.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس یک جلسه کمیته وزیران آنلاین در اول اوت برای نظارت بر برنامه‌های این ائتلاف و بررسی بازار برگزار خواهند کرد.
به گفته یکی از این سه منبع اوپک پلاس که خواست نامشان فاش نشود، هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت سلامت بازار است.
دفتر ارتباطات دولت عربستان و مقر اوپک در وین هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر در حال اجرای کاهش تولید ۵.۸۶ میلیون بشکه در روز از پایان سال ۲۰۲۲ است که معادل حدود ۵.۷ درصد تقاضای جهانی است.

اوپک پلاس در آخرین نشست خود در ژوئن موافقت کرد که کاهش تولید ۳.۶۶ میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه دهد و کاهش تولید داوطلبانه ۲.۲ میلیون بشکه‌ای در روز بین ۸ عضو این اتحاد برای سه ماه دیگر تا پایان ادامه خواهد داشت. ۲۰۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴ ادامه یافت.
ائتلاف کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه ای را از اکتبر سال جاری تا سپتامبر ۲۰۲۵ به تدریج حذف خواهد کرد.
معاون نخست وزیر روسیه، الکساندر نواک، این هفته تاکید کرد که اگر بازار به اندازه کافی قوی باشد که بتواند در برابر افزایش تولید از اکتبر مقاومت کند، بهتر است قرارداد را تغییر ندهیم.
وی گفت: اکنون فرصت افزایش تولید را داریم و مدام در حال ارزیابی بازار هستیم.
عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز اعلام کرد که در صورت نداشتن برق کافی در بازار، روند افزایش تولید اوپک پلاس متوقف و تولید بیش از پیش کاهش خواهد یافت.
نشست وزیران برای نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک پلاس معمولاً هر دو ماه یکبار بررسی می شود و در صورت لزوم پیشنهادهایی برای تغییر سیاست ارائه می شود. این پیشنهادها در نشست کامل وزیران اوپک پلاس که با حضور همه اعضا برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا