اقتصاد جهان

اوپک پلاس قرارداد کاهش تولید را تمدید می کند

به گفته سه منبع آگاه از مذاکرات اوپک پلاس، این ائتلاف در حال کار بر روی توافق پیچیده‌ای است که قرار است در نشست روز یکشنبه به تصویب برسد که به اعضای این گروه اجازه می‌دهد تا برخی از کاهش تولید خود را تا سال ۲۰۲۵ ادامه دهند.
اوپک پلاس برنامه خود را برای کاهش تولید در اواخر سال ۲۰۲۲ در بحبوحه افزایش تولید در ایالات متحده و سایر کشورهای غیرعضو و نگرانی در مورد تقاضا به دنبال افزایش نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ جهان آغاز کرد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر کاهش تولید خود را به میزان ۵.۸۶ میلیون بشکه، معادل ۵.۷ درصد از تقاضای جهانی، اجرا می کنند.
این کاهش تولید شامل ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز کاهش تولید توسط اعضای ائتلاف اوپک پلاس است که تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و همچنین ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه توسط برخی اعضا که تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. ژوئن .

نشست آنلاین اوپک پلاس روز یکشنبه برگزار می شود.
به گفته سه منبع آگاه از مذاکرات اوپک پلاس، توافقنامه امضا شده در روز یکشنبه تمام یا بخشی از کاهش ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۵ و کل کاهش ۲.۲ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شامل مذاکرات اوپک پلاس خواهد شد. با مذاکرات اوپک پلاس
با این حال، تمدید این کاهش تولید در سال ۲۰۲۵ به احتمال زیاد مشروط به توافق اوپک پلاس برای ظرفیت تولید جدید توسط اعضا در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.
اوپک پلاس در تلاش است تا پایان سال جاری بر سر ظرفیت جدید تولید نفت اعضای خود به توافق برسد. این موضوع در گذشته باعث تنش شده است زیرا هدف تولید هر کشور بر اساس ظرفیت ملی آن کشور محاسبه می شود.
الجزایر، عراق، قزاقستان، کویت، عمان، روسیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی که داوطلبانه تولید خود را فراتر از حد توافق کاهش داده اند، هستند.
اجلاس اوپک پلاس احتمالا همزمان با دومین عرضه سهام آرامکو عربستان در بورس ریاض خواهد بود.
انتهای پیام/۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا