اقتصاد جهان

اوکراین اولین 1.5 میلیارد دلار را از پول روسیه دریافت می کند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، موسسه تسویه حساب یوروکلار مستقر در بروکسل، پایتخت بلژیک، تایید کرد که سود حاصل از وجوه بلوکه شده روسیه را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

این اتاق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که یوروکلیر اولین پرداخت ۱.۵۵ میلیارد یورویی را به “صندوق اروپا برای اوکراین” در جولای ۲۰۲۴ انجام خواهد داد، پس از اجرای اخیر قوانین اتحادیه اروپا در مورد کمک های بادآورده.

این اقدام پس از ماه‌ها مذاکره بین اتحادیه اروپا و کشورهای G7 در مورد چگونگی استفاده از میلیاردها دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه که به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود شده است، صورت می‌گیرد.

بیانیه Euroclear بخشی از گزارش نتایج مالی برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ است که نشان می دهد از ۴ میلیارد یورو (۴.۳۶ میلیارد دلار) سود انباشته اتاق پایاپای در دوره شش ماهه، ۳.۴ میلیارد یورو (۳.۷ میلیارد دلار) بوده است. دارایی های آن توسط روسیه مسدود شده است.

به گفته Euroclear، درآمد بادآورده پس از کسر مالیات ۱.۷ میلیارد یورو (۱.۸۵ میلیارد دلار) است که ۱.۵۵ میلیارد یورو (۱.۷ میلیارد دلار) به اوکراین سرازیر می شود. مابقی به عنوان محافظ در برابر خطرات فعلی و آتی کنار گذاشته می شود.

در بیانیه ای از اتاق پایاپای آمده است که در مجموع ۸۳۶ میلیون یورو (۹۱۰ میلیون دلار) مالیات شرکتی به بلژیک پرداخت خواهد شد.

Euroclear همچنین تاکید کرد که به اجرای مجدانه تحریم های بین المللی علیه دارایی های روسیه ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا حدود ۲۱۰ میلیارد یورو (۲۲۹ میلیارد دلار) از دارایی های دولتی متعلق به بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین مسدود کرده است.

اتاق تهاتر قبلا گزارش داده بود که دارایی های روسیه در سال گذشته حدود ۴.۴ میلیارد یورو (۴.۸ میلیارد دلار) سود داشته است.

برخی از اعضای گروه ۷، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، برای مصادره کامل دارایی های روسیه فشار آورده بودند. نگرانی در مورد قانونی بودن چنین اقدامی منجر به تصمیم گیری برای استفاده از سود حاصل از این دارایی ها شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا