اقتصاد جهان

اوکراین در آستانه نکول بدهی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، دولت اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که قادر به مذاکره درباره تغییر ساختار ۲۰ میلیاردی با برخی از شرکت های خارجی که دارای اوراق قرضه دولتی هستند، از جمله غول مالی آمریکایی بلک راک و بدهی اوراق بهادار دلاری پیمکو به این کشور نیست. مذاکره کنند. یورو موافقت خواهد کرد.

در فوریه ۲۰۲۲، دارندگان اوراق قرضه اوکراین به دلیل جنگ با روسیه، بدهی این کشور را به مدت دو سال مسدود کردند.

اما این قرارداد در ماه اوت به پایان می رسد و دارندگان اوراق قرضه اوکراینی می ترسند که کیف دیگر قادر به پرداخت سود بدهی خود نباشد.

اگر بدهی های جدید بازپرداخت نشود، اوکراین ممکن است نکول کند، که بر اعتبار آن تأثیر می گذارد و توانایی آن برای استقراض در آینده را تضعیف می کند.

نزدیک به دو هفته است که مذاکرات رسمی بین کیف و کمیته ویژه طلبکاران که نماینده یک پنجم از ۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه اروپایی باقیمانده این کشور هستند، در جریان بوده است.

اوکراین از دارندگان اوراق قرضه می‌خواهد که کاهش شدید بدهی خود را بپذیرند زیرا به دنبال برآورده کردن خواسته‌های صندوق بین‌المللی پول برای بازسازی اوراق قرضه برای حفظ دسترسی به بازارهای بین‌المللی است.

دولت اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگرچه اوکراین و کمیته اعتباری موقت در طول دوره رایزنی درباره شرایط بازسازی به توافق نرسیدند (آنها به گفتگوهای سازنده از طریق مشاوران مربوطه خود ادامه خواهند داد).

سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین در بیانیه ای تایید کرد که مذاکرات با دارندگان اوراق قرضه ادامه دارد. وی پیش بینی کرد که طرفین تا اول اوت به توافق خواهند رسید.

پیش از این، یکی از مقامات بانک جهانی هشدار داده بود که اوکراین ممکن است در اوایل سال آینده ورشکست شود، مگر اینکه کشورهای غربی موافقت کنند بدهی خود را از دفتر خود حذف کنند یا بدهی های کشور را بازسازی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا