ترندهای روز

اِنویدیا از پردازنده گرافیکی بلک‌ول، قدرتمندترین تراشه جهان برای هوش مصنوعی رونمایی کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

انویدیا از جدیدترین تراشه هوش مصنوعی خود با قابلیت انجام برخی وظایف تعریف شده تا ۳۰ برابر سریعتر از نسل قبلی رونمایی کرد. این شرکت در حال حاضر ۸۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و امیدوار است با این محصول جدید این تسلط بر بازار را افزایش دهد.

جانسون هوانگ، مدیرعامل انویدیا علاوه بر رونمایی از این تراشه که «Blackwell/B200» نام دارد، مجموعه جدیدی از ابزارهای نرم افزاری را نیز در کنفرانس سالانه خود تشریح کرد.

مشتریان اصلی از جمله آمازون، گوگل، مایکروسافت و هوش مصنوعی باز مورد انتظار هستند. از این تراشه شاخص در خدمات رایانش ابری و ارائه خدمات هوش مصنوعی استفاده کنید.

انویدیا پس از مایکروسافت و اپل، سومین شرکت با ارزش در ایالات متحده است. سهام این شرکت طی سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش داشته و ارزش بازار آن در ماه گذشته به ۲ تریلیون دلار رسیده است.

انویدیا همچنین ابزارهای نرم افزاری جدیدی به نام میکروسرویس ها را معرفی کرد که عملکرد سیستم را بهبود می بخشد و به کسب و کارها اجازه می دهد مدل های هوش مصنوعی را به راحتی در تجارت خود بگنجانند.

آقای هوانگ همچنین مجموعه جدیدی از تراشه‌ها را برای ساخت ربات‌های انسان‌نما توصیف کرد و از چندین روبات دعوت کرد تا به او روی صحنه بپیوندند.

از دیگر محصولات رونمایی شده می توان به خط جدیدی از تراشه ها برای خودروها اشاره کرد که می توانند چت بات های داخل خودرو را اجرا کنند. به گفته این شرکت، سازندگان چینی خودروهای الکتریکی BYD و Xpeng از این نوع تراشه جدید استفاده خواهند کرد.

انویدیا که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، عمدتاً به خاطر ساخت تراشه های رایانه ای برای پردازش گرافیک بازی های رایانه ای شناخته شده است. البته این شرکت رقبایی مانند AMD و Intel نیز دارد که در بازار در حال رقابت هستند.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا