فناوری

اپل احتمالاً در آیفون ۱۶ فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

طبق گزارش های منتشر شده، ظاهرا اپل در حال کار بر روی فناوری جدیدی است که تعویض باتری آیفون را آسان تر می کند. احتمالاً اواخر امسال آن را در سری آیفون ۱۶ خواهیم دید.

یک قانون جدید اتحادیه اروپا تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را ملزم می کند تا سال ۲۰۲۵ از باتری های قابل تعویض به راحتی در محصولات خود استفاده کنند. اکنون، The Information در گزارش جدید خود به نقل از منابعی از زنجیره تولید آیفون، می گوید که اپل در حال بررسی استفاده از فناوری چسب القا شده الکتریکی برای دستیابی به این هدف است. هدف.

تغییرات در فناوری جدید تعویض باتری آیفون

روش فعلی تعویض باتری آیفون بسیار چالش برانگیز است. به عنوان مثال، ابتدا باید نوارها برداشته شوند. پس از خارج کردن باتری قدیمی، به یک دستگاه تخصصی برای نصب باتری جدید نیاز است.

اما در فناوری جدید اپل احتمالا باتری را در یک محفظه فلزی (به جای فویل) قرار می دهد و با کمک برق فشار ضعیف باتری جدید به راحتی تعویض می شود. تصویر بالا سال گذشته فاش شد و باتری آیفون ۱۶ پرو را با بدنه فلزی و هیت سینک گرافن نشان می داد.

البته با این وجود کاربران همچنان مجبورند آیفون را به تنهایی باز کنند که به دلیل استفاده از چسب و پیچ برای ثابت نگه داشتن صفحه نمایش آیفون و حفظ مقاومت آن در برابر آب، کار پیچیده ای است.

انتظار می رود که این روش جدید تعویض باتری حداقل در یکی از مدل های آیفون ۱۶ که اواخر امسال عرضه می شود، استفاده شود. همچنین در صورت موفقیت آمیز بودن، تمامی نسخه های آیفون ۱۷ سال آینده از آن بهره مند خواهند شد.

حتی با وجود این تغییرات که برای ساده‌سازی فرآیند تعویض باتری آیفون طراحی شده‌اند، انتظار می‌رود که اپل به دلیل پیچیدگی و خطرات احتمالی، همچنان به کاربران توصیه کند برای این کار از متخصصان و متخصصان کمک بگیرند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا