فناوری

اپل از ادغام محصولاتش با هوش مصنوعی پرده برداشت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: امروز اپل در کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۴ خود سورپرایزهای زیادی برای علاقه مندان داشت که تیتر اصلی آن ادغام هوش مصنوعی در محصولات این شرکت با نام سیستم هوشمند اپل بود.

اپل کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را با جزئیات به روز رسانی نرم افزارهای آیفون، آی پد و مک آغاز کرد.

کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۴ اپل (WWDC 2024) به طور رسمی شب گذشته آغاز شد و سخنرانی افتتاحیه آن انتظارات بسیاری را برآورده کرد و بسیاری از به روز رسانی های نرم افزاری را رونمایی کرد. تغییرات بزرگی که در iOS 18، macOS Sequoia و watchOS 11 ایجاد می‌شود شامل پشتیبانی از RCS، یک برنامه رمزهای عبور جدید، یک برنامه ماشین‌حساب اصلاح‌شده برای iPhone و iPad و مجموعه‌ای از ادغام‌های هوش مصنوعی در محصولات اپل به لطف سیستم «هوشمند» آن است. اپل» یا Apple Intelligence.

در ادامه هر آنچه در کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۴ اعلام شد را معرفی می کنیم.

در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال جاری، اپل برنامه های خود را برای گنجاندن هوش مصنوعی در سیستم عامل های خود فاش کرد. این سیستم هوش مصنوعی مولد جدید، به نام «هوش اپل»، در iOS، iPad 18 و macOS Sequoia به عنوان ابزارهای کاربردی که اکثر مردم می توانند به طور منظم از آن استفاده کنند ظاهر می شود.

این ویژگی ها شامل ابزارهای نوشتاری جدیدی است که می تواند به شما در بازنویسی، تصحیح و خلاصه کردن مواردی مانند ایمیل ها و سایر پیام ها، شکلک ها یا شکلک های اصلی و ایجاد تصویر و موارد دیگر کمک کند.

این ویژگی جدید که Genmoji نام دارد، شامل یک ابزار تولید تصویر است که به کاربران اجازه می دهد تا با نوشتن توضیحاتی درباره آنچه می خواهند ظاهر شوند، ایموجی های منحصر به فرد خود را ایجاد کنند.

سیری (دستیار هوشمند اپل) هم اکنون از هوش مصنوعی استفاده می کند که تا حدی توسط مدل های زبان بزرگ تامین می شود. در حال حاضر، علاوه بر درخواست از سیری برای حذف ایمیل ها یا ویرایش عکس ها، کاربران می توانند از دستیار مجازی نیز بخواهند که مقالات و صفحات وب را در سافاری (مرورگر اپل) خلاصه کند و حتی اطلاعات شخصی را از تصویر ID استخراج کند تا پرسشنامه را پر کند. آنلاین پر کنید.

این شرکت بر اهمیت «حریم خصوصی» با هوشمندی اپل تأکید کرد، که مواردی مانند استفاده از زبان طبیعی را برای جستجوی عکس‌هایی که فقط شامل اعضای خانواده یا دوستان خاص هستند را ممکن می‌سازد.

اپل نشان داد که چگونه بیشتر اقدامات اطلاعاتی اپل بر روی دستگاه انجام می شود تا سیستم تا حد امکان بر حریم خصوصی متمرکز شود. برای درخواست هایی که به صورت محلی قابل رسیدگی نیستند، کار به مراکز پردازش اپل ارسال می شود.

این شرکت همچنین محاسبات ابری خصوصی خود را به نام Private Cloud Compute ایجاد کرد، قابلیتی که قرار است از ابر برای پردازش هوش مصنوعی پیشرفته‌تر استفاده کند و در عین حال مطمئن شود که داده‌های کاربر ایمن باقی می‌مانند.

شایان ذکر است که چت بات محبوب ChatGPT ساخته شده توسط OpenAI نیز در هوش اپل ادغام شده است و به کاربران اجازه می دهد تا درخواست های اپل را با ChatGPT به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال می‌توان به درخواست ایده‌های آشپزی که شامل مواد خاصی می‌شود یا درخواست مشاوره در مورد تزئینات در حین ارائه عکس از فضایی که نیاز به بازسازی دارد، اشاره کرد.

چت ربات ChatGPT همچنین با ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی که برای iOS 18 و iPadOS 18 در یک ویژگی جدید به نام Compose عرضه می شوند، کار می کند.

ادغام ChatGPT با iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia اواخر امسال ارائه می‌شود و ظاهراً اپل قصد دارد در آینده از مدل‌های هوش مصنوعی دیگر پشتیبانی کند، به این معنی که مشارکت آن با OpenAI یک مشارکت انحصاری و طولانی مدت نیست.

به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی آیفون در پاییز به دست کاربران می‌رسد و همانطور که انتظار می‌رفت، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات، پشتیبانی از Rich Communication Service یا RCS است، یک پروتکل پیام‌رسانی امن‌تر که پیشرفت‌های زیادی از جمله رمزگذاری جهانی، اشتراک‌گذاری بهتر رسانه و و… پشتیبانی از آن چت های گروهی بهتری نسبت به پیامک ارائه می دهد.

همچنین قابلیت جدیدی در پیام رسانی به نام «تاپ بک» امکان پاسخگویی با استفاده از ایموجی و استیکر، قالب بندی و افکت متن و امکان ارسال پیام از طریق ماهواره را فراهم می کند.

کاربران آیفون در iOS 18 کنترل بیشتری بر روی صفحه اصلی خود خواهند داشت، زیرا سیستم دیگر قفل و از پیش تعیین شده و تغییرناپذیر نخواهد بود. اکنون کاربران می توانند نمادهای برنامه را به روشی آزادتر جابجا کنند، به علاوه می توانند رنگ نماد برنامه را تغییر دهند.

از نظر طراحی و چیدمان، این یکی از بزرگترین تغییرات صفحه اصلی آیفون در سال‌های اخیر است که به کاربران iOS همان ویژگی‌هایی را می‌دهد که کاربران اندرویدی برای مدت طولانی از آن برخوردار بودند.

در همین راستا، مرکز کنترل نیز در iOS 18 به‌روزرسانی می‌شود تا گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را شامل شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر گزینه‌های قبلی، کنترل‌های سریع از برنامه‌های شخص ثالث را نیز درج کنند.

برنامه Photos همچنین در iOS 18 یک طراحی مجدد بزرگ دریافت می‌کند و بر گروه‌های عکس‌های سازمان‌یافته هوشمندانه که حول خاطرات، سفرها و سایر رویدادهای بزرگ می‌چرخند، تأکید دارد. این طراحی چیدمان جدید روش های قدیمی را حذف می کند و می توانید تمام عکس های خود را به صورت جداگانه مشاهده کنید یا آنها را به صورت مجموعه مشاهده کنید.

کاربران همچنین می توانند مواردی مانند اسکرین شات ها و رسیدها را فیلتر کنند تا در قالب زمانی نمایش داده شوند.

چند ویژگی جدید حریم خصوصی در iOS 18 برجسته است، از جمله توانایی قفل کردن و مخفی کردن برنامه ها. در حالت اول، کاربران می‌توانند برنامه‌ای را قفل کنند تا اطلاعات حساس پشت دیوار Face-ID یا Touch-ID باقی بماند و حتی کسانی که به‌طور تصادفی آیفون خود را به آن‌ها تحویل می‌دهید، نتوانند این اطلاعات را ببینند. در مورد دوم، مخفی کردن یک برنامه آن را در یک پوشه مخفی خاص که دیگران نمی توانند ببینند پنهان می کند.

برنامه ماشین حساب در iOS 18 دستخوش تغییرات اساسی شده است. از جمله تبدیل واحدهای بهبود یافته، نوار کناری که فعالیت اخیر را نشان می دهد و یکپارچه سازی با برنامه Notes.

نکته قابل توجه‌تر این واقعیت است که برنامه اصلاح‌شده Calculator اپل نه تنها در آیفون و مک در دسترس خواهد بود، بلکه برای اولین بار به عنوان بخشی از به‌روزرسانی iPadOS 18 به iPad نیز می‌آید.

همچنین قابلیت جدیدی به نام Math Notes در اپلیکیشن ماشین حساب آیپد تعبیه شده است که به کاربران اجازه می دهد معادلات ریاضی را با Apple Pencil بنویسند و اپلیکیشن بلافاصله آن معادلات را حل می کند.

iPadOS 18 همچنین دارای نوار Tab جدید است که شبیه جزیره پویا در آیفون‌ها است. این نوار دسترسی به کنترل‌های ضروری را حتی زمانی که در برنامه‌ها هستید آسان‌تر می‌کند و بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند در بالای صفحه یا به عنوان یک نوار کناری در سمت چپ صفحه نمایش داده شود.

نسخه جدید نرم افزار کامپیوتری اپل macOS Sequoia نام دارد. علاوه بر بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی که به‌عنوان بخشی از «هوش اپل» به iOS و iPadOS 18 می‌آیند، به‌روزرسانی بعدی macOS شامل آینه‌سازی آیفون نیز می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد صفحه آیفون خود را روی صفحه مک خود مشاهده و کنترل کنند. کاربران می توانند از صفحه کلید خود برای کار کمتر با صفحه نمایش آیفون استفاده کنند و حتی می توانند برنامه های iOS را مستقیماً روی رایانه خود بدون نیاز به برداشتن آیفون خود باز کنند.

یک برنامه جدید رمزهای عبور نیز بر اساس فناوری iCloud Keychain ساخته شده است تا تمام رمزهای عبور و اعتبار ورود کاربران را در دستگاه ها و پلتفرم ها ذخیره کند. این ویژگی علاوه بر iOS و iPadOS در ویندوز نیز در دسترس خواهد بود.

همراه با گذرواژه‌های استاندارد، این برنامه جدید می‌تواند کلیدهای عبور، کدهای تأیید و موارد دیگر را ذخیره کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزهای عبور را با دیگران به اشتراک بگذارند.

به روز رسانی های دیگر در macOS Sequoia شامل یک ابزار طرح بندی پنجره سریع با میانبرهای صفحه کلید و منو، و ویژگی به نام Presenter Preview است که به شما امکان می دهد آنچه را که در مورد آن صحبت می کنید با کسانی که با آنها در تلفن هستید به اشتراک بگذارید. قبل از اینکه آنها را ببینید آنها را ببینید.

کاربران همچنین به ویژگی Image Playground در macOS Sequoia که مولد تصویر هوش مصنوعی اپل است که در Apple Intelligence تعبیه شده است، دسترسی خواهند داشت. این قابلیت امکان ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را در سبک های مختلف اعم از انیمیشن، تصویرسازی و طراحی فراهم می کند.

به‌روزرسانی نرم‌افزار بعدی اپل برای ساعت هوشمند این شرکت که با نام Apple Watch شناخته می‌شود، شامل دو تغییر بزرگ به نام‌های Training Load و Vitals است که اولین مورد در watchOS 11 اساساً یکی از بسیاری از معیارهای سلامت و تناسب اندام است. جمع آوری شده در طول ردیابی تمرین برای تخمین سطح تلاش کاربر در هر جلسه استفاده می شود. بنابراین، هر تمرین امتیازی از ۱ (آسان) تا ۱۰ (سخت) دریافت می کند که میزان سختی تمرین کاربر را در آن جلسه خاص تخمین می زند.

برنامه جدید Vitals همچنین به کاربران اپل واچ نشان می دهد که چگونه علائم حیاتی آنها، از جمله ضربان قلب، با اندازه گیری های پایه استاندارد مقایسه می شود. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا زمانی که چیزی غیرعادی و خارج از محدوده طبیعی است، بهتر درک کنند.

اپلیکیشن Activity در آیفون نیز با watchOS 11 به‌روزرسانی می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا داده‌هایی را که در صفحه اصلی می‌بینند سفارشی کنند تا بتوانند مهم‌ترین آمار را درست در مقابل خود ببینند.

ردیاب پریود برای زنان همچنین به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کند که شامل اطلاعات دقیق‌تری درباره بارداری، از جمله سن بارداری و اطلاعاتی درباره معیارهای سلامت کاربر مانند نوسانات ضربان قلب است که ممکن است مربوط به بارداری باشد.

تا به حال، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل تنها در ایالات متحده در دسترس بوده است، اما این در حال تغییر است، زیرا این شرکت اعلام کرده است که این دستگاه در کشورهای دیگر از جمله استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ژاپن در دسترس خواهد بود. ، سنگاپور و بریتانیا در ماه های آینده در دسترس خواهند بود.

در مورد نرم افزار این هدست که “visionOS” نیز نامیده می شود، اپل اعلام کرد که عکس های فضایی (عکس های فضایی) را اضافه می کند که به تصاویر در برنامه Photos عمق می بخشد، کنترل های حرکتی رابط کاربری جدید و آینه سازی بهبود یافته. در صفحه مک با پشتیبانی از وضوح و اندازه نمایش بالاتر.

اپل به طور خلاصه به برخی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که برای AirPods Pro می‌آیند، از جمله بهبودهایی در Voice Isolation اشاره کرد که به AirPods کمک می‌کند صدای کاربر را در محیط‌های پر سر و صدا بهتر دریافت کند.

همچنین قابلیت جدیدی به نام Siri Interaction در AirPods Pro آمده است که به کاربران اجازه می‌دهد با تکان دادن سر بی‌صدا و بدون نیاز به گفتن هیچ کلمه‌ای به سیری به تماس‌های دریافتی پاسخ دهند و همچنین می‌توانند با تکان دادن سر تماس برقرار کنند. رد ورود این تعاملات بی صدا برای پیام ها و اعلان ها نیز قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا