اقتصاد جهان

اپل عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را پس گرفت

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس اطلاعات روز چهارشنبه بورس آمریکا، غول فناوری این کشور اپل با ارزش بازار بیش از ۳.۵ تریلیون دلار جایگاه خود را به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان بازپس گرفت.

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، سهام این سازنده آیفون ۱.۴ درصد افزایش یافت و تقریباً ۲۳۲ دلار به ازای هر سهم بود.

به این ترتیب ارزش بازار این شرکت به ۳.۵۴۳ تریلیون دلار رسید که بالاترین ارزشی است که تاکنون توسط یک شرکت بورسی به دست آمده است.

رکورد قبلی متعلق به غول فناوری رقیب مایکروسافت بود که بالاترین سرمایه آن در بازار ۳.۴۷۵ تریلیون دلار در بسته شدن ۵ جولای بود.

بر اساس این گزارش، این اولین رکوردشکنی ارزش گذاری اپل نیست. در آگوست ۲۰۱۸، غول فناوری آمریکایی اولین شرکتی بود که به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار رسید. دو سال بعد، برای اولین بار به مرز ۲ تریلیون دلار رسید و سپس در ژوئن گذشته به مرز ۳ تریلیون دلار رسید.

سهام اپل امسال در میان نگرانی‌ها در مورد فروش ضعیف آیفون و رقابت سایر غول‌های فناوری شروعی دشوار داشته است و تعدادی از تحلیلگران را بر آن داشته تا رتبه این شرکت را کاهش دهند.

اپل جایگاه خود را در ژانویه از دست داد و عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد. این پس از آن صورت می گیرد که مایکروسافت سال گذشته تعدادی از ویژگی های هوش مصنوعی خود را عرضه کرد.

این دو شرکت از نظر ارزش بازار در ماه گذشته برابر بودند، به طوری که اپل در اوایل ژوئن برای مدت کوتاهی با مایکروسافت پیشی گرفت و دوباره عقب افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا