فناوری

اپل هزینه تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو را ۲۰ درصد گران کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مهر: صفحه وب تعمیر و سرویس آیفون اپل نشان می دهد که این شرکت هزینه تعویض باتری سری آیفون ۱۶ را نسبت به سری قبلی افزایش داده است.

طبق اطلاعات این صفحه، هزینه تعویض باتری های آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس که به تازگی معرفی شده اند ۱۱۹ دلار است. این رقم حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت تعویض باتری مدل های آیفون ۱۵ پرو را نشان می دهد.

اگر Ferti دارای سرویس AppleCare+ باشد و ظرفیت باتری کمتر از ۸۰ درصد مقدار اولیه باشد، می تواند بدون هزینه اضافی باتری را تعویض کند. اما کاربران بدون سرویس ذکر شده باید هزینه تعویض باتری را پرداخت کنند.

افزایش هزینه تعویض مدل های آیفون ۱۶ پرو به عوامل مختلفی مرتبط است. تصاویر فاش شده از چندین منبع حاکی از وجود قاب فلزی برای دستگاه های آیفون ۱۶ است که مدت هاست روی باتری موبایل دیده نمی شود. این ویژگی مدیریت حرارت دستگاه را بهبود می بخشد و احتمالا عمر باتری را افزایش می دهد.

همچنین اپل برای سهولت در تعویض باتری، تجهیزات داخلی سری آیفون ۱۶ را بازطراحی کرده است. این اقدام برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا است که بر اساس آن سازندگان تلفن همراه باید تا ژوئن ۲۰۲۵ امکان تعویض باتری با ابزارهای رایج را در اختیار کاربران قرار دهند. احتمالاً همین امر باعث شده تا این شرکت مبلغ اضافی را برای طراحی مجدد تجهیزات داخلی هزینه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا