فناوری

اپل ویژن پرو چهار نسل تا بی‌نقص شدن فاصله دارد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

Zoomit: Apple Vision Pro در مدت زمان کوتاهی سر و صدای زیادی به پا کرده است. اما به نظر می رسد که او هنوز راه زیادی برای رسیدن به فرم ایده آل خود دارد.

به گزارش بلومبرگ، برخی از اعضای تیمی که بر روی هدست واقعیت مجازی اپل کار می کنند معتقدند که Vision Pro هنوز برای استفاده روزمره به تغییرات زیادی نیاز دارد. مشخص نیست که تیم توسعه اپل چه چیزی را به عنوان محصول ایده‌آل در نظر می‌گیرد، اما با توجه به گزارش‌های کاربران از مشکلات Vision Pro، این محصول نیاز به تغییرات زیادی دارد.

بسیاری از کاربران Vision Pro احساس می کنند که هدست برای استفاده طولانی مدت بسیار سنگین است. از دیگر انتقادات می توان به عمر باتری ضعیف، کمبود برنامه های اختصاصی و باگ های visionOS اشاره کرد.

اگر تیم توسعه اپل مشکلات Vision Pro را در چهار نسل آینده حل کند (مثل روند توسعه آیفون، آی پد و اپل واچ در این سال ها)، پیش بینی می شود که در نهایت Vision Pro جایگزین iPad شود.

با وجود تلاش های اپل برای تبدیل آیپد به محصولی که روزی می تواند جایگزین مک بوک شود، این دستگاه در حال حاضر جایگاه مشخصی در میان دیگر محصولات اپل ندارد. اپل با رونمایی از قابلیت Stage Manager، آوردن نرم افزارهای حرفه ای به اپ استور و تجهیز تبلت های خود به تراشه سری M، سعی کرد این محصول را برای کاربران حرفه ای بهینه کند؛ اما این اقدامات چندان ثمربخش نبوده است.

Apple Vision Pro از ۳۵۰۰ دلار شروع می شود، در حالی که هدست های VR سایر برندها قیمت بسیار کمتری دارند.

به گفته مارک آلمان، افشاگر بلومبرگ، نسل اول ویژن پرو بیشتر شبیه یک نمونه اولیه است که هنوز در حال آزمایش است و کاربران بهای نقص های آن را می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا