خودرو

اکسید RX ترکیبی از طراحی مدرن و فناوری/اکسید RX ،خودرویی برای نسل جدید +فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن، خودروی Oxid RX یک SUV مدرن و جذاب است که توسط شرکت Oxid یکی از خودروسازان نوظهور در ایران طراحی و تولید شده است. Oxid RX با ویژگی هایی مانند طراحی زیبا، فضای داخلی جادار و امکانات پیشرفته، گزینه ای مناسب برای خانواده ها و علاقه مندان به سفرهای طولانی به حساب می آید. Oxide RX مجهز به موتورهای کارآمد و فناوری های جدید است که از نظر مصرف سوخت و ایمنی عملکرد خوبی دارد Oxide RX به دلیل قیمت مقرون به صرفه و امکانات رفاهی مختلف توانسته نظر بسیاری از خریداران ایرانی را به خود جلب کند و از جایگاه ویژه ای در این خودرو برخوردار باشد. بازار بسیار رقابتی SUV پیدا شد.

مشخصات فنی

Chery Oxid RX هنوز در بازار ایران حضور ندارد اما طبق اطلاعات ما یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم GDI برای آن انتخاب شده است. این موتور قدرت خوبی معادل ۲۶۱ اسب بخار تولید می کند. علاوه بر این، حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر برآورد شده است.

البته این موتور برای مشتریان ایرانی چندان ناشناخته نیست چرا که پیش از این با فونیکس تیگو ۸ پرو مکس در اختیار متقاضیان داخلی قرار گرفته بود. البته گیربکس Chery Oxide RX با محصول فعلی از مدیران خودرو متفاوت است. زیرا ۸ سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور است و با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تیگو ۸ پرو مکس متفاوت است.

وجود این گیربکس یک مزیت مهم برای اکسید به حساب می‌آید، زیرا گیربکس‌های اتوماتیک AT استهلاک کمتری دارند و دوام فنی آن‌ها در طول زمان بیشتر از مدل‌های دوکلاچه است.

۷ حالت مختلف رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. در هر حالت عملکرد گیربکس و موتور متفاوت است و می تواند بر اساس شرایط مختلف گشتاور مورد نظر راننده را تامین کند.

وجود سیستم تعلیق چند لینکی عقب، هندلینگ و کیفیت سواری Chery Oxide RX را راضی کننده می کند.

مصرف سوخت ترکیبی RX Oxide چینی ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ Chery Oxide RX باید بدانید که طبق بیانیه رسمی سازنده، این خودرو می تواند در ۸.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شتاب برای یک کراس اوور خانوادگی متوسط ​​سریع و مناسب است.

البته با توجه به شرایط جاده های ایران و نوع بنزین داخلی، پیش بینی می شود که شتاب این خودرو در عمل به بیش از ۹ ثانیه برسد.

ضمن اینکه هنوز مشخص نیست این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل به ایران می آید. اما احتمال فروش نسخه دو چرخ محرک در بازار کشورمان بیشتر است. به خصوص که محصولاتی مانند فینیکس تیگو ۷ پرو مکس و تیگو ۸ پرو مکس نیز به این سیستم مجهز هستند. بنابراین بهتر است خودروی رده بالایی مانند Oxid RX مجهز به سیستم چهارچرخ محرک باشد تا در مقایسه با پسرعموهای ارزان قیمت خود مورد انتقاد قرار نگیرد.

بنابراین در مجموع به نظر می رسد که مشخصات فنی چری اکسید RX برای بازار ایران مطلوب بوده و عملکرد مناسب و همچنین سواری و هندلینگ قابل قبولی را در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد.

طراحی داخلی

فضای داخلی چری اکسید RX لوکس است و کلیدهای فیزیکی زیادی روی داشبورد این خودرو وجود ندارد. از آنجایی که صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی بزرگی در بالای داشبورد وجود دارد، تمامی تنظیمات هم از این قسمت و هم از روی دکمه های روی فرمان انجام می شود. حتی در کنسول وسط هیچ اثری از اهرم دنده وجود ندارد، در عوض می توانید موقعیت دنده را با استفاده از دسته پشت فرمان تعیین کنید.

با برداشتن درپوش کنسول مرکزی دو قفسه و یک محفظه برای نگهداری لوازم جانبی در اختیار شما قرار می گیرد که می تواند مفید باشد. همچنین هیچ اثری از دستگیره های کلاسیک بر روی پانل درب ها دیده نمی شود و درب ها فقط از داخل به صورت برقی یا سایر دستگیره های مکانیکی باز می شوند.

ابزارهای داخلی Oxide RX از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند و می توانند به معنای واقعی کلمه احساس یک خودروی لوکس گران قیمت را به شما القا کنند. صندلی ها از کیفیت بالایی برخوردارند و به شکلی طراحی شده اند که به خوبی با ارگونومی بدن سرنشینان سازگاری دارند. صندلی های ردیف دوم نیز جادار هستند و افراد قدبلند مشکل خاصی با آنها نخواهند داشت. در عین حال فضای بسیار مناسب و کافی در صندوق عقب برای نگهداری لوازم جانبی پیدا خواهید کرد.

طراحی ظاهری

ظاهر محصولات اکسیدی نسبت به سایر محصولات چری لوکس تر و زیباتر به نظر می رسد. به ویژه مدل RX که در سال ۲۰۲۲ و با استفاده از جدیدترین متدهای طراحی روز دنیا ساخته شده است، نه تنها هیچ نقصی ندارد، بلکه خودرویی جذاب و شیک به حساب می آید. علاوه بر این، فرم بدنه این خودرو نیز مانند نام شباهت هایی با لکسوس RX دارد.

ظاهر چهره به خصوص طراحی خاص چراغ ها و جلوپنجره ادغام شده در سپر باعث شده دماغه Oxide RX شبیه خودروهای الکتریکی جدید به نظر برسد و جذاب و مدرن به نظر برسد. حجم بدنه مناسب است و شکل آن یک کراس اوور مجلل و در عین حال اسپرت و جوان پسند ارائه می دهد.

طراحی نمای عقب نیز در نوع خود نوآورانه و دلپذیر است. به طور خاص، طراحی چراغ های مه شکن در قسمت های جانبی سپر، چراغ های اصلی یکپارچه و چراغ های هشدار خطر دوگانه در وسط اسپویلر بالای شیشه، ظاهری جذاب و هماهنگ با یکدیگر را در قسمت عقب تضمین می کند. Chery Oxide RX.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا