فناوری

اکسیوس: بایدن به‌دنبال عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین است

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: پایگاه خبری اکسیوس شامگاه یکشنبه (اول فوریه) فاش کرد که دولت آمریکا قصد دارد برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به شرط موافقت تل آویو با تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش کند.

به گفته منابع این وب سایت از جمله مقامات آمریکایی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد پس از پایان جنگ غزه، برای دستیابی به یک توافق بزرگ در خاورمیانه تلاش کند، با این امید که علیرغم مخالفت های غزه، این توافق محقق شود. رژیم صهیونیستی. . قبل از وطن تجارت آمریکایی، آن را به دست آورد. بودن

به گزارش آکسیوس، بر اساس این طرح، «اسرائیل در ازای توافق غیرقابل برگشت برای تشکیل کشور فلسطین، به عادی سازی روابط با عربستان سعودی دست خواهد یافت». علاوه بر این، مقامات صهیونیست نباید با نقش تشکیلات خودگردان ملی فلسطین در اداره غزه پس از «سرنگونی» حماس در این منطقه مخالفت کنند.

این وب سایت نوشت: اسرائیلی ها آمادگی پذیرش این توافق در آینده نزدیک را ندارند، اما به گفته این منابع، مقامات اسرائیلی «ممکن است در ماه های آینده در نهایت با افزایش فشارهای آمریکایی، بین المللی و محلی موافقت کنند».

مقامات آمریکایی بر این باورند که غزه باید توسط یک تشکیلات ملی جدید فلسطین اداره شود و یک اتحاد رسمی جدید بین اسرائیل و عربستان سعودی می تواند وضعیت را در آنجا تثبیت کند.

Axios در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد، بایدن و دستیارانش عمیقاً از عدم پیروی بنیامین نتانیاهو از توصیه های ایالات متحده در مورد وضعیت نوار غزه ناراضی هستند.

وزیر خارجه عربستان امروز (یکشنبه، ۱ بهمن) تاکید کرد که ریاض بدون دستیابی به راه حلی بلندمدت برای مسئله فلسطین با تل آویو سازش نمی کند.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به نتانیاهو و کابینه اش گفته بود که ولیعهد عربستان جدا از راه حل دو کشور، توافق عادی سازی روابط را نمی پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا