ترندهای روز

اگر تراشه مغزی هک شود، چه می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یک کارشناس امنیت سایبری پس از صحبت در مورد احتمال نفوذ هکرها به تراشه مغزی Neuralink که برای مالک آن، تاجر Elon Musk راه اندازی شده بود، شگفتی بزرگی را فاش کرد.

به گزارش ایتنا، راجر گرایمز کارشناس در گفت و گو با روزنامه بریتانیایی سان درباره عواقب هک این تراشه هشدار داد و گفت: اگرچه این تراشه نوید تغییرات مثبت در زندگی افراد را می دهد، اما ممکن است کشنده باشد.

وی افزود: «تاریخ نشان داده است که بیشتر تراشه‌های پزشکی قابل کاشت در برابر هک آسیب‌پذیر هستند.

گریمز خاطرنشان کرد که هویت اولین دریافت کننده تراشه هوش مصنوعی Neuralink هنوز مشخص نیست و کارشناسان هنوز از ایده یک تراشه مغزی که در سطح فنی کار می کند آگاه نیستند.

وی در ادامه توضیح داد که چگونه می‌توان تراشه‌های مغزی هوش مصنوعی را هک کرد و یک مجرم سایبری چقدر طول می‌کشد تا به آن‌ها دسترسی پیدا کند و گفت: «حداقل در حال حاضر، این تراشه‌ها به اینترنت متصل نیستند، اما بعداً متصل خواهند شد. وب تا حد زیادی خطر هک شدن را افزایش می دهد.

گرایمز تاکید کرد که مجرمان سایبری باید سیستم عامل رایانه مورد استفاده توسط تراشه مغزی Neuralink را بشناسند و احتمالاً این یک برنامه شناخته شده یا رایج نخواهد بود و باعث می شود کمتر در برابر هکرها آسیب پذیر باشد.

شایان ذکر است که مدیر عامل Neuralink، تاجر معروف ایلان ماسک، فاش کرد که تراشه مغزی به بیماران کمک می کند تا از آسیب های مغزی بهبود یابند و همچنین پیش بینی کرد که آگاهی انسان می تواند بر روی تراشه ها بارگیری شود و در بدن فرد کاشته شود. مرده را گذاشت.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا