اخبار بورس

اگر سود سهام عدالت را دریافت نکردید بخوانید

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبه گفته مسئولان سازمان بورس، پرداخت سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه ۳ اسفندماه آغاز شد و تمامی واریزها از جمعه شب انجام شد.

کدام شرکت ها سودی پرداخت نکرده اند؟

سود سهام به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها به طور کامل پرداخت نشد و در این خصوص محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: «س.سیمان نای دشتستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس هیچ اقدامی برای واریز سود سهام خود در فاز اول و دوم انجام ندادند و شرکت‌های پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و بندر. پالایش نفت عباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارسآنها وجوه مرحله دوم خود را به حساب سپرده مرکزی واریز نکرده اند.

چرا سود سهام برای برخی پرداخت نشد؟

اما این سود از سوی برخی واریز نشد که شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام به ۶ دلیل برای افراد واریز نمی شود. از دلایل عدم دریافت سود سهام می توان به درج عدد نادرست، حساب مشترک بانکی، رکود حساب، حساب بلند مدت، حساب مسدود شده و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

ذینفعانی که سهم خود را دریافت نکرده اند چه اقداماتی باید انجام دهند؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: مشمولانی که سود سهام خود را دریافت نکرده اند چه اقدامی باید انجام دهند؟ شرکت سپرده گذاری مرکزی در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیش از یک میلیون سهامدار همچنان با مشکل شماره شبایی معتبر مواجه هستند.

در ادامه سپرده گذاری مرکزی، پس از شناسایی مشکل، مشمولانی که سود دوره های قبل و این دوره را دریافت نکرده اند، می توانند با سامانه سهام یا سجام تماس گرفته و شماره شبای خود و مشکل حساب خود را تصحیح کنند تا سود این دوره باشد. قوطی اصلاح شده با دوره های بعدی مدرک بگیرید.

در پایان مرکز تماس شرکت سپرده گذاری مرکزی ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا