اخبار اقتصاد ایران

اگر فرزندان قادر به پرستاری از سالمند نبودند تکلیف چیست؟

در این مقاله به این سوال می پردازیم که اگر بچه ها نتوانند از سالمندان مراقبت کنند چه باید کرد؟

امروزه اکثر فرزندان به دلیل مشغله کاری و تحصیلی و دوری از محل زندگی والدین قادر به نگهداری از والدین و عزیزان سالخورده خود نیستند. .

در این مقاله به این سوال می پردازیم که اگر بچه ها نتوانند از سالمندان مراقبت کنند چه باید کرد؟

پرستاری از سالمندان

اکثر سالمندان به دلایلی مانند از دست دادن همسر، دوستان و عزیزان خود و همچنین کهولت سن در انجام فعالیت های روزمره خود دچار مشکل شده و نیاز به حمایت و مراقبت دارند.

از آنجایی که بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت و اطلاعات ناکافی در مورد بیماری های سالمندان قادر به نگهداری از عزیزان سالمند خود نیستند، حضور پرستار حرفه ای و متخصص سالمندان ضروری تلقی می شود.

نگهداری از سالمندان را به خانه سالمندان بسپاریم یا پرستار؟

برای نگهداری از سالمندان دو راه وجود دارد، یکی سپردن سالمندان به خانه سالمندان و دیگری استخدام آنها. پرستار سالمند در منزلاگر برای شما این سوال پیش آمد که بهترین گزینه برای نگهداری و نگهداری از سالمندان کدام روش است با ما همراه باشید.

سالمندانی که به خانه سالمندان اعزام می شوند احساس طرد شدن از سوی خانواده خود می کنند، به طور کلی اکثر سالمندان ترجیح می دهند دوران سالمندی خود را در خانه خود بگذرانند، زیرا با اقامت در خانه سالمندان از فرزندان و عزیزان خود دور می شوند. افرادی که دور هستند و احساس یکنواختی را تجربه می کنند، در حالی که از تنهایی و مرگ در خانه سالمندان می ترسند، بنابراین توصیه می شود مراقبت و نگهداری از عزیزان سالمند خود را به پرستاران متخصص و آموزش دیده بسپارید.

پرستار سالمند

استخدام پرستار سالمند در منزل

اگر قادر به نگهداری از سالمندان خود نیستید، می توانید برای والدین سالمند و عزیزان خود یک پرستار استخدام کنید. دو روش متداول برای استخدام پرستار سالمند وجود دارد. اشاره خواهیم کرد

استخدام پرستار سالمند شخصا

برخی افراد برای کاهش هزینه های پرستاری از طریق تبلیغات و معرفی دوستان و آشنایان خود پرستار سالمند را استخدام می کنند. این روش استخدام به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا این پرستاران افراد قابل اعتمادی برای حضور در خانه سالمندان نیستند. به علاوه نمی توان از تجربه و تخصص این افراد اطلاع داشت.

پرستارانی که به صورت شخصی استخدام می شوند با بیماری های سالمندان، داروها و روش های درمانی سالمندان آشنایی ندارند و فعالیت آنها توسط هیچ مرجعی ارزیابی نمی شود.

پرستاری از سالمندان

استخدام پرستار سالمند از طریق مراکز خدماتی معتبر

همیشه توصیه می شود پرستار سالمند را فقط از مراکز خدمات پرستاری مجاز و معتبر استخدام کنید، پرستارانی که از طریق این شرکت ها استخدام می شوند افراد آموزش دیده و متخصصی هستند که برای اعزام به خانه سالمندان کاملا قابل اعتماد هستند.

پرستارانی که در شرکت های خدمات پرستاری مشغول به کار هستند، افرادی متخصص و آموزش دیده هستند که با بیماری های سالمندان، نیازهای سالمندان و روش های درمان بیماری های آنها آشنایی کامل دارند، ضمن اینکه فعالیت پرستارانی که از طریق خدمات پرستاری معتبر اعزام می شوند. مراکز توسط کارشناسان مجموعه پیگیری و بررسی می شود.

پرستاری از سالمندان

پرستار سالمند وظایف خاصی دارد که با توجه به شرایط و نیاز سالمندان خدمات ارائه می دهد. شما می توانید با توجه به شرایط و نیاز سالمندان عزیز خود پرستار سالمند را به عنوان پرستار ساعتی، روزانه، شبانه و حتی شبانه روزی استخدام نمایید. انتظارات خود از پرستار را در قراردادهای رسمی ذکر کنید.

پرستار بیمار

پرستاری پاره وقت، روزانه، شبانه و شبانه روزی

ممکن است برخی از سالمندان توانایی خود را در انجام فعالیت های روزمره از دست نداده باشند و به دلیل تنها بودن در خانه نیاز به مراقبت و پرستاری برای مدتی در طول روز داشته باشند. به همین دلیل استخدام پرستار به صورت پاره وقت و ساعتی برای سالمندان شما مناسب است. است.

اگر سالمند شما قادر به انجام برخی از کارهای خانه نیست و نمی توانید تمام روز را در خانه با سالمند خود بگذرانید، می توانید یک پرستار روزانه برای او استخدام کنید.

اگر شب کار می کنید و شب در خانه نیستید و شب ها تنها گذاشتن سالمندان در خانه خطرناک است توصیه می کنیم پرستار شب استخدام کنید.

سالمندانی که توانایی انجام کارهای روزمره خود حتی دستشویی رفتن را به طور کامل از دست داده اند و با بیماری های شایع دوران سالمندی مواجه می شوند نیاز به مراقبت و نگهداری مداوم و شبانه روزی دارند و استخدام یک نفر پرستار ساعت برای آنها

معرفی شرکت خدمات پرستاری سپید گستر

سپید گستر یک گروه خدمات پرستاری مجاز و قابل اعتماد در تهران است که با همکاری پرستاران آموزش دیده و متخصص به ارائه خدمات تخصصی در زمینه مراقبت از سالمندان در منزل می پردازد. این گروه دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می باشد و به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات تخصصی پرستاری می باشد.

هزینه پرستار از سالمندان

هزینه نگهداری از سالمند در منزل به مواردی مانند نیاز سالمندان، خدمات ارائه شده توسط پرستار، مدت زمان ارائه خدمات پرستار و غیره بستگی دارد، اما هزینه پرستاری از سالمندان در پرستاری معتبر مراکز مطابق با تعرفه های تعیین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا