فناوری

ایتالیا: قدرت‌های غربی همزمان با پیشروی نیروهای اسرائیلی خواهان پایان سریع جنگ در غزه هستند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایتالیا، رئیس دوره ای گروه هفت، روز دوشنبه ۱۸ ژانویه، همزمان با سفر دیپلمات های غربی به خاورمیانه، گفت که کشورهای عضو گروه ۷ خواهان پایان سریع مرحله نظامی هستند. در نوار غزه

وزارت امور خارجه ایتالیا در بیانیه ای به نقل از آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که کشورهای گروه ۷ به دنبال راهی برای پایان دادن به مرحله نظامی با همکاری اسرائیل هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه پس از حمله حماس به خاورمیانه در چهارمین سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه است. مهر وی از اردن و قطر دیدن کرد.

وی روز دوشنبه پس از گفتگو با مقامات سعودی و اماراتی درباره بحران غزه به اسرائیل می رود.

به نظر می رسد رایزنی های وی با کشورهای عربی منطقه و دولت اسرائیل بخشی از تلاش های واشنگتن برای آغاز مذاکرات صلح است که به گفته بلینکن برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه ضروری و فوری است.

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در دوحه هشدار داد: این بحران می تواند مانند سلول های سرطانی به سرعت گسترش یابد.

نخست وزیر قطر نیز روز یکشنبه تاکید کرد که این کشور به تلاش های خود برای آزادی گروگان های اسرائیلی ادامه خواهد داد، اما به دلیل ترور معاون دفتر سیاسی حماس در “حمله پهپادی اسرائیل”، مذاکرات بسیار دشوار شده است. هفته گذشته در بیروت برگزار شد.

در پی حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه که بیش از سه ماه است ادامه دارد، برخی گروه ها حملات خود را در این منطقه تشدید کرده اند.

تبادل آتش بین گروه حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل، افزایش حملات شبه نظامیان به پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه و حملات یمنی ها به خطوط کشتیرانی در اطراف آبراه باب المندب هر یک به کانون جنگ احتمالی تبدیل شده است.

همزمان، حمله ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل به کرانه باختری شدت گرفته است که طی آن صدها فلسطینی شهید و بیش از دو هزار نفر دستگیر شده اند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه با مقامات ارشد اسرائیل گفتگو کرد. به گفته وزارت خارجه آلمان، بائربوک به مقامات اسرائیلی هشدار داد که مسئولیت حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی را بر عهده دارد.

همزمان جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از بیروت، پایتخت لبنان دیدن کرد. سفر دیپلمات های غربی به منطقه نشانه بارز نگرانی آنها از گسترش بحران و درگیری در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا