ارزهای دیجیتال

ایجاد صندوق خصوصی ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی هوش مصنوعی مغایر با قانون اساسی است – افق میهن

برخلاف قانون اساسی ، ایجاد صندوق خصوصی برای خدمات مخفی مصنوعی ملی مطابق با گزارشی از مرکز تحقیقات ملی اطلاعات مصنوعی است و بر این عقیده است که صندوق ملی اطلاعات مصنوعی باید یک کشور باشد.

طبق اخبار تجاری ، برنامه ملی اطلاعات مصنوعی دیر است اردیبهشت امسال توسط پارلمان تصویب شد و هنوز منتظر ورود به دادگاه آزاد است. مرکز تحقیقات Majlis پیشنهاداتی را در مورد مفاد و نظرات پروژه منتشر کرده است و برخی از این پیشنهادات با برنامه نظارت بر برنامه کمیسیون تغییر یافته است.

این مرکز سه مورد از پنج مقاله را برای هوش مصنوعی رد می کند و سه پیشنهاد برای این طرح ارائه داده است ، که نشان می دهد مرکز تحقیقات به طور کلی مخالف پروژه است و بر تغییرات لازم ، از جمله تصحیح کلمات و برخورد با بندهای قانون اساسی متمرکز است.

صندوق ملی سازمان با قانون اساسی مغایرت دارد

به گفته مرکز تحقیقات ماجلیس ، تأسیس صندوق ملی سازمان ملی سرویس مخفی مصنوعی به ارزش ۴ تریلیون ریال مخالف قانون اساسی است. طبیعت یا ماهیت غیر دولتی صندوق نیز برای مرکز تحقیقات مبهم است.

این مرکز تحقیقات پیشنهاد کرده است که صندوق ملی اطلاعات مصنوعی با یک شخص حقوقی مستقل به عنوان بخشی از خدمات مخفی مصنوعی تأسیس شده است.

برنامه دستور کار پارلمان هرگونه پشتیبانی و سرمایه گذاری از اشخاص طبیعی و حقوقی ، شرکتهای تابعه و شرکتهای دولتی و موسسات غیر دولتی عمومی ، صندوق توسعه ملی صندوق را تصویب کرده است. به گفته مرکز تحقیقات ، صندوق ملی توسعه صندوق صندوق خدمات مخفی مصنوعی با اصول (۱ و ۲) قانون اساسی مغایرت دارد و پیشنهاد می کند که آنها را حذف کند.

مشارکت عمومی – مشارکتهای خاص فقط با تعیین

محدودیت اقتدار بخش خصوصی در سازمان برای هوش مصنوعی بخش دیگری از پیشنهادات و تغییر در مرکز تحقیقات ماجلیس است. مطابق آنچه که مرکز تحقیقاتی نوشته است ، مشارکت مردم بدون تعیین معیارها ، ماده ۱ قانون اساسی و در رابطه با این حکم ، اصطلاح “قوانین و مقررات موجود” اضافه می شود.

بند (ج) ماده ۲ برای تدوین دستورالعمل های پشتیبانی و مشارکت در سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تحویل تجهیزات پردازش لازم در ایالت با تغییر مرکز تحقیقات مقابله شد و با ماده ۱ قانون اساسی مغایرت داشت.

این طرح به عنوان اعضای شورای استراتژیک به عنوان رئیس جمهور ، رئیس سازمان ملی اطلاعات مصنوعی و علوم معاون رئیس جمهور معرفی شد. این مرکز تحقیقات اظهار داشت: “با توجه به زمینه ها و جنبه های مختلف خطرات احتمالی خدمات مخفی مصنوعی ، فرض بر این است که دبیر عالی امنیت ملی و عضو جلسه مشاوره اسلامی ، عضو کمیسیون آموزش ، تحقیق و فناوری.”

علیرغم این واقعیت که مرکز تحقیقات اعضای شورای استراتژیک را در پیشنهاد خود گسترش می دهد ، از کارشناسان غیر ماه در بخش دیگری استقبال نمی کند.

به عبارت دیگر ، برنامه ملی اطلاعات مصنوعی از ذینفعان از غیر ماه برای دریافت نظر متخصص دعوت کرد ، اما مرکز تحقیقات ماجلیس به دلیل دشواری تصمیم گیری و افزایش شرکت کنندگان در جلسه پیشنهاد کرده است که این یادداشت را حذف کند.

نکته قابل توجه ماده ۳ ، که مربوط به وظایف و اختیارات سازمان ملی اطلاعات مصنوعی است ، در نظر گرفتن نماینده رسمی جامعه بین المللی است. این مرکز تحقیقات افزود: هر رابطه با دولت های خارجی و قرارداد توسط خدمات مخفی مصنوعی با هماهنگی با وزارت امور خارجه منعقد شده است.

در مورد مرکز تحقیقات و طراحی هوش مصنوعی در معرض خطر قرار بگیرید

در آغاز برنامه ملی برای هوش مصنوعی ، “حوزه های احتمالی سیستم های اطلاعاتی مصنوعی در برابر قوانین و آزادی های حقوقی ، حفظ حریم خصوصی و همچنین سلامت عمومی و اخلاقی جامعه و ارزش های اجتماعی می تواند در صدای کم ، محدود ، خطرناک ، خطرناک ، خطرناک باشد.”

مرکز تحقیقات Majlis تا حدی که این دسته ها خطرناک هستند مورد سؤال قرار گرفت.

مرکز تحقیقات در تغییر خود نشان می دهد: “با این حال ، چارچوب کل باید مشخص شود. با توجه به تغییرات سریع در هوش مصنوعی و الزامات خاص کشورها ، هنگام تعیین خطرات متناسب با شرایط کشور.

حمایت از اطلاعات مصنوعی خاص توسط بنیاد ملی قانون را نقض کرده است

توجه داشته باشید (ب) (ب) تعهدات مربوط به بنیاد ملی نخبگان ، وزارت امور خارجه و وزارت علوم دستورالعمل هایی را برای استخدام و حمایت از متخصصان نخبه و استخدام نخبگان برای ادامه آموزش آنها در آموزش دانشگاه تنظیم کرده اند. این مرکز تحقیقات نشان داده است که این بند با قانون اساسی مغایرت دارد.

این مرکز نوشت: “انتقال دستورالعمل های استخدام و پشتیبانی متخصصان به بنیاد ملی نخبگان برخلاف ماده (۱) قانون اساسی است.”

تبادل داده با اشخاص حقوقی با تعرفه های مجاز اختلافات بیشتر در مورد برنامه اطلاعات ملی اطلاعات مصنوعی و مرکز تحقیقات است.

تعیین تعرفه مسئولیت وزارت ارتباطات است

ماده ۵ () برنامه ملی اطلاعات مصنوعی بیان می کند که نتیجه گیری از قرارداد تبادل داده با اشخاص حقوقی متقاضی برای کلیه سازمان های اجرایی مطابق با تعرفه مجاز حداقلی و قانون مدیریت داده مجاز است. با این حال ، مرکز تحقیقات مطابق با ماده ۷ قرارداد SIEBH -Plan و مسئولیت دولت و مسئولیت وزارت و مسئولیت وزارت و مسئولیت وزارتخانه و مسئولیت وزارت در معالجه طول مدت قانون و مسئولیت وزارت رساله قانون و محل اقامت رساله در مورد تحقیر قوانین است.

آخرین مقاله در این پروژه همچنین به تصمیم در مورد دستگاه های هوش مصنوعی مربوط می شود. “تجهیزات ، پردازنده ها و سخت افزار هوش مصنوعی که با رضایت رئیس آژانس اطلاعات ملی مصنوعی ؛ کلاسهای ماده (۱) قانون تولید دانش ، در کشور تولید نمی شود.” با توجه به این بند در سطح بالاتری نسبت به رئیس سازمان و با رضایت همه اعضای شورای اطلاعات مصنوعی. “

منبع: پیوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا