اخبار بورس

ایجاد کنسرسیوم ارزش‌گذاری برای نخستین بار توسط تامین سرمایه سپهر/ اتخاذ سیاست نوین جذب سرمایه‌گذاران خارجی در تامین سرمایه سپهر

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپهر گفت:

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره تامین سرمایه سپهر در حاشیه اولین همایش و نمایشگاه بین المللی پتروکم ایران گفت: تلاش کردیم با ایجاد یک کنسرسیوم ارزشیابی که در بازار سرمایه برای بازار سرمایه لنگر انداخته بود، سه قرارداد کنسرسیوم ارزشیابی منعقد کنیم. بار اول.

مدیرعامل و نایب رئیس شرکت تامین سرمایه سپهر در حاشیه برگزاری اولین همایش و نمایشگاه بین المللی پتروکم ایران گفت: اولین تاسیس کنسرسیوم ارزش گذاری توسط تامین سرمایه سپهر و ارائه سیاستی جدید برای جذب سرمایه گذاران خارجی به پایتخت سپهر است.

مهدی ابراهیمی مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه سپهر در گفتگو با ایران تحلیلوی در خصوص رویداد پتروکام گفت: این نمایشگاه به همراه پنل های برگزار شده اقدامی موثر برای به روز رسانی فعالیت های تامین مالی و بررسی راهکارهای رفع چالش های تامین مالی در صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین مالی نقش اساسی در تامین مالی کشور دارد به ویژه در پروژه های نیمه ظرفیتی و پروژه هایی که در مسیر پیشرفت قرار دارند. برگزاری این نوع نمایشگاه ها بسیار موثر بوده و نقطه عطفی در عبور از چالش های قبلی خواهد بود. امیدواریم این نمایشگاه و نمایشگاه های مشابه بتواند گفتمان مثبتی را برای یافتن راهکارهای مناسب برای رفع این معضلات در جامعه تسهیل کند.

دکتر. ابراهیمی با نقش سپهر سرمایه در تامین مالی بنگاه های تجاری ادامه داد: سپهر سرمایه توانسته با اتخاذ استراتژی متنوع سازی تخصیص در ۱۱ ماه گذشته حرکت خوبی به سمت تامین مالی شرکت های متعدد داشته باشد. همچنین با بر عهده گرفتن نقش یک موسسه مالی در حوزه تامین مالی جمعی، توانسته ایم حمایت خوبی از شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

مدیرعامل و نایب رئیس شرکت تامین مالی سپهر گفت: با اعمال مفهوم شبکه ارزش و سیاست جدیدی که معرفی کردیم، توانستیم شبکه خوبی بین شرکت تامین مالی و مشتریان ایجاد کنیم. در این راستا، ما در حال پیگیری یک حرکت موثر در حوزه تحول به سمت نسل جدید بودجه هستیم. به منظور ارتقای فعالیت خود از رویکرد سنتی به رویکرد جدید، تا به امروز مذاکرات مختلفی را با شرکت های بسیاری انجام داده ایم. ما مبالغ قابل توجهی را در حوزه تامین مالی در دسترس قرار داده ایم. برای ما بسیار مهم است که بتوانیم نسل جدیدی از تامین مالی را در کشور ایجاد کنیم تا بتوانیم فعالیت خود را از حوزه خدمات و محصولات به حوزه راهکارها و راهکارها ارتقا دهیم، در نقشی که شاید در بازار سرمایه کشور کمتر دیده می شود. بیایید توجه را تشخیص دهیم. از سوی دیگر، با رویکرد گسترش دانش، گسترش اطلاعات و کمک به بازار هدف، سعی در ارائه خدمات نوین در حوزه ارزشیابی و مشاوره مالی داشته ایم.

وی در خصوص آخرین خدمات تحویل سرمایه سپهر توضیح داد: تلاش کردیم با ایجاد یک کنسرسیوم ارزشیابی که برای اولین بار در بازار سرمایه لنگر انداخته بود، سه قرارداد کنسرسیوم ارزشیابی را تکمیل کنیم. با ایجاد ارتباط بین شبکه ارزش خود و مشتریان، همچنین سعی کرده ایم باشگاه مشتریان را در فضای B2C تقویت کنیم و همچنین سعی کرده ایم به افزایش پای فعالیت مشتری در فضای B2B کمک کنیم. در واقع ما سعی کردیم رویکردی کاملا متفاوت داشته باشیم. علاوه بر این، به جای تمرکز بر افزایش نرخ تامین مالی، سعی کردیم به شبکه ارزش مشتریانی که در سمت عرضه به ما کمک می‌کنند و در سمت تخصیص به مشتریانی که به آنها خدمات می‌دهیم، ارزش اضافه کنیم.

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر درباره چالش های تامین مالی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی یک صنعت پروژه محور است. با توجه به اینکه مزیت نسبی و رقابتی صنعت پتروشیمی کشورمان در دنیا مشخص است، صنعت رو به رشدی داریم. آنچه بسیار واضح است این است که با توجه به حجم بالای صنعت پتروشیمی و نیازهای مالی بالای این صنعت، باید به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی برای پروژه های مطمئن باشیم. موضوعی که در افتتاحیه رویداد پتروکام مطرح شد، حضور سرمایه گذارانی است که به دنبال پروژه های سرمایه گذاری مطمئن در کشور هستند. این نکته بسیار حائز اهمیت است و جایگاه تامین وجوه را از نظر ارزش آفرینی به میزان قابل توجهی تقویت می کند. این مسیر با کمک سازمان بورس طی می شود. امیدواریم بتوانیم مسیرهای خوبی را برای جذب سرمایه گذار خارجی طی کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که باید روی پروژه ها، روی شرکت های پروژه و صندوق های پروژه به ویژه نرخ تامین مالی و میزان تخصیص در آنها تلاش شود. اتفاقی که در کراد فاندها افتاده این است که ما طیفی از بازدهی برای جذب سرمایه گذار داریم و می توانیم آنها را به پروژه هایی در صنعت پتروشیمی جذب کنیم که بسیار سودآور هستند و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را تشویق می کنیم که بازدهی خوبی داشته باشند. تعريف كردن

ابراهیمی در پایان در خصوص برگزاری این رویدادها در کشور گفت: برگزاری این رویدادها را برای کشور ضروری می دانم و برای اثربخشی آن لازم است پیشنهادات در قالب ایجاد دبیرخانه مرکزی پیگیری شود. “دستیابی به انسجام.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا