بانک و بیمه

ایده جدید وام قرض‌الحسنه اموال (منقول و غیرمنقول) برای جهش تولید

به گزارش افق میهن، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سی و چهارمین همایش بانکداری اسلامی که با حضور مدیران و کارشناسان نظام بانکی و جمعی از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه، مصطفی پرتوفکنان، عضو هیئت علمی و پژوهشی این حوزه برگزار شد. هیئت مدیره بانک سپه با ارائه مقاله ای با عنوان آسیب شناسی و تحقق ظرفیت وام واجد شرایط، ایده جدیدی را برای ارائه وام واجد شرایط برای املاک (منقول و غیرمنقول) بر اساس مطالعه موردی در بانک سپه ارائه کرد.

پرتافکنان در این همایش اظهار داشت: بر اساس بند ۲ اصل ۴۳ قانون اساسی مبنی بر تامین امکانات و شرایط لازم برای کسانی که می توانند کار کنند اما ابزار و امکانات لازم را ندارند با توجه به افزایش قیمت امکانات و تجهیزات شروع به کار و عدم پوشش سقف قرض الحسنه از طریق وام بدون بهره، برای این دسته از افراد با در نظر گرفتن ظرفیت وسیع قرارداد قرض الحسنه و اجازه استقراض ملک و تعریف دارایی که فقط پول نقد نیست. زمینه ایجاد اشتغال و افزایش تولید را تشکیل داد.

عضو هیئت مدیره بانک سپه افزود: در این طرح مردم، سازمان ها، دولت ها و بانک ها می توانند اموال خود از قبیل زمین، مسکن، ماشین آلات، تجهیزات و غیره را که راکد و مورد نیاز کارآفرینان توانمند هستند، واگذار کنند. تنظیم قرارداد اعتبار و در دسترس قرار دادن آن از طریق بانک ها یا با راه اندازی سازمان و موسسه مدیریت اعتبار.

پراتافکنان خاطرنشان کرد: بررسی پژوهش مورد نظر از طریق مدل داده های بنیاد، با مطالعه پیشینه نظری داخلی و خارجی و کارشناسان بانکی، ۱۳۵ مفهوم را استخراج و با تحلیل داده ها، مدل اجرای موضوع را طراحی کرد.

مقاله مورد نظر به زودی همراه با سایر مقالات پیرامون موسسه عالی آموزش بانکداری در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا