ایرانخودرو با قیمت گذاری رسمی کنار آمد/ چراغسبز به ۳ خودروی بورسی؛
پس از ماهها درگیری بین تولید کنندگان خودرو و تصمیم گیرندگان سیاسی در رابطه با قیمت خودرو ، اخبار دیروز احتمال سازش را نشان می دهد.
طبق گفته های تجاری News ، آشتی ظاهراً قیمت گذاری سازمان پشتیبانی را پذیرفته است و از طرف دیگر ، وزارت SEMIT موافقت کرده است که برخی از محصولات تولید کنندگان خودرو را به بورس اوراق بهادار عرضه کند.
دیروز جمشید ایمانی ، معاون مدیرعامل ایران خمرو ، اعلام کرد که قیمت ماشین جدید روز سه شنبه (امروز) به سازمان پشتیبانی ارسال می شود و این سازمان یک ماه برای اعلام نظر خود دارد. در غیر این صورت ، شرکت می تواند قیمت ها را در سیستم و تحویل محصولات به همین اساس ثبت کند.
از سال جاری ، اختلافات بین ایران خدرو و وزارت بهداشت به برجسته قیمت خودروها رسیده است. خیلی دیر خرداد ایران Khodro به دلیل عدم اصلاح قیمت توسط وزارت بهداشت به طور متوسط ۴.۹ درصد ، که با واکنش مقامات نظارتی و وزارت بهداشت روبرو شده بود ، قیمت محصولات خود را افزایش داد. در آغاز ژوئیه سال جاری ، وزارت بهداشت ۵ ٪ قیمت رسمی خودرو را افزایش داد ، اما هیچ یک از طرف مقابل زیر قیمت طرف مقابل نبود.
سرانجام ، دولت طایزیر وارد موضوع شد و فروش ایران خمرو متوقف شد. این اختلافات تا ۵ سپتامبر در سطح بالایی باقی مانده است ، هنگامی که هیئت رقابت تغییر جدیدی در دستورالعمل های قیمت وسایل نقلیه اتومبیل ارائه داد ، که این امر فراهم می کند که تولید کنندگان خودرو می توانند قیمت های پیشنهادی خود را با فرمول کاست به علاوه محاسبه کنند و از سازمان پشتیبانی کنند. در نگاه اول تغییر ، به نظر می رسید یک راه حل بین رشته ای است که می تواند این اختلافات را پایان دهد.
اکنون اظهارات وفادار نشان می دهد که ایران خمرو گامی به سوی این راه حل میانی حرکت کرده است. اما دیروز ، سازمان ثبت نام بورس ایران موافقت كرد كه سه محصول را از ریرا ، رانا و سورن ایران خمرو در بازار اصلی بورس ایران راه اندازی كند. البته این بدان معنا نیست که فروش این سفرهای گسترده ایرانی برای تبادل مواد اولیه ، زیرا دامنه مبادله مواد اولیه نیاز به وزارت تصویب Semitic دارد.
تحویل اتومبیل در بورس اوراق بهادار اردیبهشت ماه سال دوم آغاز شد و در بدیم در همان سال متوقف شد ، اما از آن زمان تاکنون هیچ اتومبیل مسافری در سالن نقره باز نشده است ، اما بورس اوراق بهادار و تولید کنندگان خودرو بارها و بارها تمایل خود را برای از سرگیری فروش ابراز کرده اند ، اما وزارت SEMIT تصویب لازم را برای تحویل منتشر نکرده است. اکنون انتشار این اتومبیل ها دوباره در بورس اوراق بهادار تأیید شده است ، اما هنوز هیچ پیامی از طرف تولید کننده سیاست خودرو وجود ندارد. با این حال ، می توان تفسیر کرد که وزارت سمینان Semitian همچنین می تواند با Khodro تا حدودی ایرانی موافقت کند تا بتواند یک ماشین را در مبادله نقره بفروشد تا بتواند به آشتی برسد.
البته نکته اصلی تحویل خودرو در بورس با قیمت بین بازار و کارخانه بود. اما اکنون که شکاف قیمت بین این دو مرجع بسیار کاهش یافته است ، پیدا کردن این روش فروش دوباره کمی عجیب به نظر می رسد.
منبع: دنیای اقتصاد