فناوری

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از خدمات قضایی الکترونیک استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمد کاظمی فرد با بیان اینکه در بخشی از حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه و در سند اصلاحات قضایی، دسترسی آسان به خدمات قضایی و توجه به فناوری روز و دسترسی به مردم، آمده است. بیان کرد: بر عدالت تاکید شده است. کرد: حدود ۵۰ درصد از تکالیف سند اصلاحات قضایی بر اساس فناوری اطلاعات نوشته شده است، بنابراین فناوری های امروز محور توسعه و تحول در قوه قضاییه است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در سال های گذشته خدمات مختلفی در حوزه فناوری اطلاعات ارائه کرده است، افزود: بسیاری از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری و سند اصلاح قضایی از جمله کاهش تاخیر انداختن رسیدگی و کاهش هزینه دادرسی با دسترسی به فناوری اطلاعات امکان پذیر است.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات قوه قضائیه گفت: یکی از سیاست های قوه قضائیه این بوده است که برخی از وظایف را به عهده خود مردم بگذارد و این به عنوان ابزاری در اختیار کاربران قرار گرفته است که شامل موکلان حرفه ای ما می شود، وکلا، کارشناسان خبره. و نمایندگان امروزه موسسات حقوقی می توانند تمامی کارهای خود را در منزل و محل کار انجام دهند که بر اساس آن سالانه حدود پنج میلیون اقدام توسط وکلا و یک میلیون اقدام توسط کارشناسان این حوزه انجام می شود.

وی ادامه داد: در مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه امکان ارائه خدمات به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته وجود دارد و همچنین می توان خدماتی را ارائه کرد که محدود به جغرافیای ایران نباشد.

کاظمی فرد گفت: در گذشته خدمات قضایی در گرو ثبت نام بود سانا و ثبت نام کنید سانا حضوری و با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی بوده اما در دوران کرونا به ثبت رسیده است سانا حضوری انجام شد که انگیزه ای برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی به ایرانیان خارج از کشور شد زیرا با سانا ایرانیان خارج از کشور می توانند همانند هموطنان خود در داخل کشور از کلیه خدمات الکترونیک قضایی موجود در ویترین یگان خدماتی استفاده کنند. در بیوم ارحاز ساناهشت شرکت دانش بنیان در این راه برای احراز هویت آنلاین و امسال با تراکنش یک و نیم میلیونی فعال هستند. سانا دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۴ درصد اطلاع رسانی ها در کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود، افزود: اگر ایرانیان خارج از کشور بتوانند سانا دریافت کنند، همچنین می توانند اخطارهای خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند و تشریفات پرونده هایی را که در داخل کشور دارند به صورت الکترونیکی پیگیری کنند.

رئیس فناوری و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه سالانه دو میلیون گواهی سابقه صادر می شود، گفت: ۵۰ درصد گواهینامه ها به صورت حضوری صادر می شود و ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند. همچنین در صورتی که ایرانیان خارج از کشور نیاز به استخدام وکیل داشته باشند می توانند از طریق قرارداد الکترونیکی وکیل داشته باشند سانا اقدام به

وی با اشاره به برگزاری جلسات الکترونیکی دادرسی در قوه قضاییه گفت: جلسات الکترونیکی که در داخل کشور برگزار می شود برای ایرانیان خارج از کشور نیز قابل استفاده است. همچنین درخواست های دیوان عدالت اداری به صورت حضوری در پنجره واحد خدمات قضایی قابل ثبت است. ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند درخواست های خود را در سامانه ارتباط مردمی ارسال کنند شنونده قوه قضائیه ثبت نام و پیگیری کند که مشکل دسترسی بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به خدمات قضایی حل خواهد شد.

کاظمی فرد مشکل ایرانیان خارج از کشور را دسترسی به خدمات قضایی و عدم دسترسی به آن عنوان کرد سانا بحث در مورد شماره تلفن همراه بود، وی گفت: ارتباط در داخل کشور از طریق تلفن همراه است، اما یکی از چالش های ایرانیان خارج از کشور نبود شماره تلفن همراه بود و در این راستا با همکاری وزارت کشور و وزارت ارتباطات انجام شد. ، توانستیم از دو پیام استفاده کنیم. انجام دادن. تسمه نقاله چت داخلی و آه تو چت حساب کاربری افراد در این پیام رسان ها را بپذیریم، یعنی تمامی پیام ها از طریق این حساب کاربری و نقطه تماس قوه قضائیه با این عزیزان خواهد بود و از این پس پیام رسان های داخلی دیگر نیز به این روند ملحق خواهند شد.

وی گفت: انگیزه اصلی برای حل مشکل ایرانیان خارج از کشور، پیگیری مستمر معاون رئیس جمهور بن است. بین المللی قوه قضائیه نیز اعلام کرد و گفت: در جلسات متعدد با بررسی مشکلات و با حمایت های مثبت، طراحی هایی نیز در مرکز آمار در این راستا انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا