بانک و بیمه

ایرانی‌ها رکورددار حساب‌های بانکی

به گزارش ایران تحلیل، بر اساس گزارش بانک جهانی، در بین ۱۰۰ کشور دارای داده های مستند، ایرانی ها با اختلاف رتبه اول را دارند. این آمار نشان می دهد که به ازای هر بزرگسال (افراد بالای ۱۵ سال) ۷۷۳۴ حساب بانکی در ایران وجود دارد. یعنی ۵۰۰ میلیون حساب در سیستم بانکی برای ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال کشور افتتاح شد.

این در حالی است که سنگاپور، دومین کشور بزرگ پس از ایران، دارای ۲۴۰۵ حساب بانکی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، استونی، سومین کشور دارای ۲۰۵۱ حساب بانکی و ترکیه، چهارمین کشور بزرگ، دارای ۱۸۷۳ حساب بانکی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است.

طبق آمار بانک جهانی، در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۷۷۳۴ حساب بانکی وجود دارد (تقریباً ۸ کارت برای هر ایرانی)، در حالی که ۱۲۵۷ حساب در کویت، ۱۲۲۴ حساب در امارات متحده عربی، ۹۸۸ حساب در تاجیکستان و ۹۰۳ حساب در بنگلادش وجود دارد. و ۸۴۹ حساب در ازبکستان، ۷۷۸ در قطر، ۷۱۵ در ایتالیا، ۷۱۴ در مالزی، ۶۶۳ در برزیل، ۶۲۶ در آذربایجان، ۴۸۰ در مصر و ۴۶۹، ۴۰۲ و ۱۸۳ حساب به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در لبنان، پاکستان و افغانستان به ترتیب. دارد.

این یک چیز است مرداد ۲۰۱۹ هادی خانی، مدیرکل بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی از آن انتقاد می کند.

خانی در آن زمان گفت: پدر و پسر ۸۴۰ شخص حقیقی و ۴۷۰ شخص حقوقی در یک استان کشور را با محوریت فرار مالیاتی در مفاسد اقتصادی خود دخیل کردند.

وی ادامه داد: در این بند دو هزار قدرت واردات، صادرات، کارت بازرگانی استیجاری، افتتاح حساب اجاره ای، ثبت شرکت های پوسته ای و همچنین شش تا هفت هزار میلیارد تومان درآمد پنهان شناسایی شد.

خانی می‌گوید: بیشتر افراد حقیقی در این فساد افرادی بودند که فقط برای رفع مشکلات اقتصادی خود حساب‌های کوچک باز کردند. میلیون نفر در کشور که یک علامت هشدار است. کنترل این موارد فقط بر عهده سازمان مالیاتی نیست و نیازمند عزم ملی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا