کشاورزی

ایرانی ها ۱.۵ برابر مردم دنیا روغن و شکر مصرف می کنند

وی افزود: یک چیز در زندگی وجود دارد که باید خیلی مغرض باشیم و از آن دور نشویم و آن اخلاق است و خوشا به حال جامعه ای که اخلاق در آن جاری است.

نوری گفت: اخلاق در حوزه کشاورزی نیز بسیار مهم است و شامل فرهنگ، اقتصاد، معیشت و امنیت است. این حوزه گسترده ای است که در آن رسیدگی به سیستم های اخلاقی در این زمینه ضروری است و باید به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در جامعه کشاورزی اگر بخواهیم بدانیم اخلاق رعایت شده است یا خیر، باید به توسعه پایدار و آسیب های زیست محیطی آن نگاه کنیم. استفاده از خاک یا آب بسیار مهم است و قطعا با مصرف غیراخلاقی آب برخورد کرده ایم. و تغییرات آب و هوایی نیز نشانگر این مشکل است.

نوری افزود: از نظر قرآن هیچ ذره ای در این دنیا بیهوده آفریده نشده است و هر کدام کاری انجام می دهند، بنابراین باید ارزش این آفریده های خداوند حفظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: حتی با رعایت اصول اخلاقی می توان از بسیاری از انحرافات کشاورزی و مفاسد غذایی جلوگیری کرد و حتی با رعایت اصول اخلاقی در مصرف آب، ضریب امنیت غذایی را افزایش داد.

بر اساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، سالانه بیش از ۳۵ درصد از مواد غذایی جهان قبل از رسیدن به سفره های مردم از بین می رود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: اخلاق کشاورزی در مصرف رعایت نشده است، ایرانی ها ۱.۵ برابر بیشتر از سایر کشورها روغن و شکر مصرف می کنند که نه تنها آسیب های جبران ناپذیری برای سلامتی مانند دیابت و تصلب شرایین به همراه داشته است. تاثیر بر اقتصاد کشور

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، حدود یک سوم تولید مواد غذایی ما هدر می رود و به هدف تولیدی خود نمی رسد. به همین دلیل، ما باید فرهنگ مصرف صحیح مبتنی بر اخلاق را توسعه و گسترش دهیم.

وی افزود: حدود یک سوم شکر و ۹۰ درصد روغن را وارد می کنیم، اما وقتی الگوی مصرف را بررسی می کنیم، می بینیم که بیش از ۱.۵ برابر سند امنیت غذایی کشور مصرف می کنیم.

وی تاکید کرد: هشدارهای طبیعت حکایت از رعایت نکردن اخلاق در تولیدات کشاورزی و استفاده از آب و خاک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا