بانک و بیمه

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

به گزارش ایران تحلیل، مشاور بازرگانی سفارت ایران در روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا از اتصال ایران به شبکه کارت اعتباری و نقدی میر روسیه در چند ماه آینده خبر داد.

به گفته محسن رحیمی در حال حاضر کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است اما اجرای این سامانه مدتی زمان می برد.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش های خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در برابر تحریم های غرب تقویت کرده اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه مالی مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته به ۴ میلیارد دلار رسید و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش های تولید، مهندسی و حمل و نقل وجود دارد.

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین کارت های ویزا و مسترکارت روسیه محسوب می شود، می تواند از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

در سال ۲۰۲۲، مسکو به دلیل عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تأثیر موجی از تحریم های غرب قرار گرفت و بسیاری از بانک های روسیه از سوئیفت، ویزا و مسترکارت قطع شدند.

در پاسخ به این تحریم ها، دولت روسیه شروع به تبلیغ سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تاکید می کنند که با وجود چندین دهه فشار تحریم های گسترده بین المللی، اقتصاد ایران سازگار شده و روسیه می تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشار خارجی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا