بانک و بیمه

ایران جزو ۷ کشور برتر جهان در صنعت طلا و جواهر

به گزارش افق میهن، اسفندیار سیفی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، سنگ‌های قیمتی، نقره و سنگ‌های قیمتی استان تهران گفت: اتاقک فلزات گرانبها در گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) راه‌اندازی شده است که با راه اندازی این منطقه در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات از سوی صادرکنندگان طلای کشور خواهیم بود.

وی افزود: برای صادرات مستقیم و واردات موقت طلا نیازمند روش اجرایی دقیق و تخصصی هستیم. فکر می کنم تا یک ماه آینده روال اجرای صادرات تکمیل شود. با تدوین این روش اجرایی، صادرات طلا ظرف دو روز به پایان می رسد.

سیفی تاکید کرد: بازارهای هدف صادرات طلا مشخص شده و در آینده نزدیک شاهد رونق صادرات طلا خواهیم بود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، سنگ‌های قیمتی، نقره و سنگ‌های قیمتی استان تهران اظهار داشت: در صنعت طلا و سنگ‌های قیمتی جزو هفت کشور برتر دنیا هستیم که تقریباً محصولات داخلی ترکیه، ایتالیا و کره جنوبی هستند برابر است و حتی کیفیت برخی از محصولات داخلی بهتر از ترکیه است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ ارز تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد، گفت: فروش طلا در کشور وضعیت خوبی ندارد. امیدواریم با افزایش صادرات، تولید طلای داخلی نیز افزایش یابد.»

سیفی با تاکید بر اینکه تنها راه خروج تولیدکنندگان طلا از بحران کنونی تسهیل صادرات است، گفت: سالانه می توانیم حدود ۲۰۰ تن طلا به بازارهای هدف صادر کنیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها تاثیری بر صنعت طلا و جواهر دارد یا خیر؟ وی بیان کرد: صنعت طلا و جواهرسازی در دنیا از روش سنتی خاصی پیروی می کند. تعداد کمی از شرکت ها و برندهای طلا وجود دارند که می توانند ما را تحریم کنند. مشتریان ما در کشورهای حوزه خلیج فارس شرکت‌های تجاری هستند و در لیستی نیستند که آمریکا بخواهد خدمات خود را به آنها قطع کند و به همین دلیل نمی‌خواهند با ما همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا