بانک و بیمه

ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می‌شود

به گزارش افق میهن، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در گفت و گو با راشاتودی از توافقات مثبت ایران و روسیه در زمینه اتصال شبکه های کارتی و همکاری های پولی خبر داد.

وی افزود: در اجلاس بریکس بحث استفاده از ارزهای محلی برای پرداخت تراکنش ها مطرح شد و توافقات خوبی در این زمینه حاصل شد. همچنین ترتیباتی برای پرداخت های ذخیره جهانی و استفاده از اوراق قرضه برای پرداخت ها انجام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی به ساختار کنونی نظام مالی جهان که مبتنی بر صندوق بین المللی پول و بانک جهانی است، اشاره کرد و گفت: به دلیل چالش های سیاسی با کشورهای غربی، دنیا به دنبال مقررات جدید است. و بریکس بستری برای دستیابی به این اهداف است.

فرزین همچنین از تمایل چین، روسیه و ایران برای کاهش نقش دلار در تجارت بین‌الملل خبر داد و افزود: ایران و سایر کشورهای بریکس در تلاش هستند تا مبادلات خود را با ارزهای داخلی انجام دهند و پیشرفت‌های مهمی در این زمینه حاصل شده است.

وی در خصوص بانک توسعه جدید بریکس گفت: این بانک می تواند اهداف توسعه ای اعضا را دنبال کند و ما نیز در تلاش هستیم تا به عضویت این بانک درآییم. زیرا بانک جهانی عمدتاً مطابق با اهداف کشورهای غربی کار می کند و برجام می تواند جایگزین موثری در این زمینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا