ورزشی

ایران/ نبرد صدرنشینان برای نزدیک شدن به جام جهانی

امارات و ایران دو تیم برتر گروه A در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. امارات روز پنجشنبه ۳-۱ مقابل قطر پیروز شد، در حالی که ایران با برتری ۱-۰ خانگی مقابل قرقیزستان، گروه A را افتتاح کرد.

امارات تنها در یک جام جهانی شرکت کرده است که به سال ۱۹۹۰ برمی گردد، زمانی که امارات توانست به جام جهانی صعود کند، اما در هر سه بازی خود شکست خورد تا در مرحله گروهی به عنوان آخرین نفر پایان یابد. افزایش سهمیه قاره ها برای جام جهانی پیش رو، اماراتی ها را برای رسیدن به دومین جام جهانی خود بسیار جدی کرده است.

مردان پائولو بنتو در طول رقابت های مقدماتی چشمگیر بوده اند و از هفت بازی خود ۶ پیروزی و ۱ تساوی کسب کرده اند. اماراتی ها در دور قبل ۱۹ گل زدند و تنها ۳ گل دریافت کردند. امارات در دور دوم مقدماتی با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی مقابل بحرین، یمن و نپال به راحتی صدرنشین گروه H شد.

تنها یک شکست مقابل حریف مطلوب!

امارات تنها یک بار موفق به شکست ایران شده است که آن هم در سال ۱۳۷۶ بود که ایران در یک بازی دوستانه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب امارات شد. حمید استیلی تک گل ایران را در آن بازی به ثمر رساند.

ایران در ۶ بازی اخیر خود مقابل امارات پیروز شده است. آخرین تقابل دو تیم به دی ماه ۱۳۸۳ برمی گردد که ایران در جام ملت های آسیا حریف خود را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد.

شاگردان امیر قلعه نویی در مرحله دوم مقدماتی با کسب ۱۴ امتیاز از ۶ بازی در صدر گروه E قرار گرفتند و ایران در دور قبل با ۵ برد و ۲ تساوی از ۷ بازی به برتری رسید و در دو بازی نتوانست ازبکستان را شکست دهد. بازی های رفت و برگشت

ایران در شش دوره جام جهانی از جمله سه دوره اخیر حضور داشته است اما هرگز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند. این بار با توجه به احتمال صعود تیم سوم در گروه ها، امیر قلانویی و تیمش به اتفاق بزرگی در جام جهانی ۲۰۲۶ فکر می کنند.

کایو کندو احتمالا در بالای خط حمله امارات خواهد بود. او تاکنون ۹ گل برای کشورش به ثمر رسانده است. طحن الظبی در بازی قبلی مقابل قطر هم خوش درخشید و احتمالا مثلث دیگر حمله است و یحیی نادر دیگر ستاره خط میانی امارات خواهد بود.

ایران هیچ نگرانی برای مصدومیت بازیکنانش ندارد، بنابراین جای تعجب نیست که ببینیم همان ۱۱ بازیکن بازی قبلی مقابل امارات نیز در ترکیب حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا