ورزشی

ایران یک – سوریه یک؛ تا دقیقه ۶۴

تیم های ملی فوتبال ایران و سوریه امشب (چهارشنبه) در چارچوب هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به مصاف هم رفتند.

ایران یک – سوریه یک

گل: مهدی طارمی برای ایران – عمر خربین برای سوریه
کارت زرد: شجاع خلیل زاده از ایران
کارت قرمز: –

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قیدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب سوریه: احمد مدنیا، تایر کروما، ایم اوسو، معید العجان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، حزقیال العالم، محمود الاسود، عمار رمضان، ابراهیم حصار و عمر خربین

صحنه های حساس بازی

نیمه اول

جلسه با سوت کیم جونگ هیوک آغاز شد.

در دقیقه ۷ سردار آزمون با ارسال پاسی از مدافعان سوریه در موقعیت خوبی قرار گرفت که ضربه او با پای دروازه بان مهار شد و سردار در ریباند بار دیگر توپ را زد اما این بار در چارچوب قرار نداشت. و از بالای دروازه گذشت.

در دقیقه ۸ عمر حصار روی یک توپ بلند درون محوطه جریمه ایران با شجاع خلیل زاده برخورد کرد که باعث شد مدافع ایران روی زمین بیفتد. به همین دلیل کیم جونگ هیوک، داور بازی بلافاصله با تیم پزشکی ایران تماس گرفت تا وضعیت خلیل زاده را بررسی کنند. البته خلیل زاده در این صحنه به سرعت از زمین بلند شد و پس از بررسی تیم پزشکی به زمین بازگشت تا در شرایطی که تیم ملی با کمبود مدافع مواجه است، مدافع دیگری را از دست ندهد.

در دقیقه ۲۵ مهدی قیدی با یک ضربه زمینی از نزدیک محوطه جریمه فرصت گلزنی خود را امتحان کرد که با واکنش احمد مدنیه روی کرنر به سود ایران به ثمر رسید.

در دقیقه ۲۷ پس از مهار ضربه کرنر ایران توسط مدافعان سوریه، ضربه احسان حاج صفی از نزدیک محوطه جریمه در دستان مدنیه افتاد.

در دقیقه ۳۱ مهدی طارمی در مسیر دریافت پاس علیرضا جهانبخش به داخل محوطه جریمه بود که با خطای ایهم اوسو روی زمین افتاد و یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام شد.

گل اول ایران در دقیقه ۳۵ روی ضربه پنالتی مهدی طارمی به ثمر رسید و ضربه او بر خلاف جهت شیرجه دروازه بان سوریه به درون دروازه حریف رفت.

بازیکنان تیم ملی گل اول را به صادق محرمی و مجید حسینی تقدیم کردند

لازم به توضیح است که این دو ملی پوش مصدوم هستند.

پس از به ثمر رسیدن گل ایران، مهدی طارمی و سردار آزمون به دلیل فشار شدیدی که از سوی سوری ها وارد شد، بیشتر به بازی برگشتی پرداختند تا ساختار تیم حریف سخت شود.

در دقیقه ۴۴ سردار آزمون روی یک ضدحمله به توپ رسید و به خوبی وارد محوطه جریمه شد اما هنگام ارسال پاس پایانی کنترل خود را از دست داد و توپ را در اختیار مدافع حریف قرار داد.

نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶ احسان حاج صفی و بازیکن حریف با ورود کادر پزشکی دو تیم به زمین مسابقه با یکدیگر برخورد کردند. این دو بازیکن پس از چند لحظه بدون مشکل تحت مداوا قرار گرفتند و به بازی خود ادامه دادند.

در دقیقه ۵۲ سردار آزمون در موقعیت تک به تک با دروازه بان سوریه قرار گرفت که ضربه او مهار شد و دوباره به توپ رسید اما این بار ضربه او توسط مدافع حریف نزدیک دروازه دفع شد و یک ضربه کرنر شد. به دست آمده. این ضربه کرنر توسط رضاییان ارسال شد و در آستانه ورود به دروازه بود که باز هم توسط یکی دیگر از مدافعان سوری مهار شد.

در دقیقه ۶۱ یک پاس پشت سر مدافعان ایران با اشتباه شجاع خلیل زاده همراه شد و پابلو صباغ در موقعیت تک به تک علیرضا بیرانوند قرار گرفت.

در دقیقه ۶۴ عمر خربین پشت ضربه حساس پنالتی ایستاد و موفق شد با شیرجه علیرضا بیرانوند گل تساوی را به ثمر برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا