ترندهای روز

ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایلان ماسک، مالک اسپیس ایکس اخیرا در مورد بیگانگان اظهار نظر کرده است. او می گوید با توجه به اینکه اسپیس ایکس حدود ۶۰۰۰ ماهواره در مدار دارد، اگر شواهدی از موجودات فضایی در زمین وجود داشت، می دانست.

ایلان ماسک در پست جدیدی در X گفت:

من هیچ مدرکی برای موجودات فرازمینی ندیده‌ام و فکر می‌کنم با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند. [اگر بیگانگان در زمین وجود داشتند] به من اطلاع داده می شد.»

این اولین بار نیست که ماسک به طور علنی از موجودات فرازمینی یاد می کند. در سال ۲۰۱۸، ماسک توییت کرد: “در حال حاضر مشخص نیست که آیا ما تنها تمدن در جهان مرئی هستیم یا خیر.”

نظرات ایلان ماسک در مورد بیگانگان

ایلان ماسک سال گذشته با اشاره به نظریه فیزیکدان معروف انریکو فرمی در مورد اینکه چرا انسان ها هنوز موجودات فرازمینی را کشف نکرده اند، نوشت: ترسناک ترین پاسخ به پارادوکس فرمی این است که اصلاً بیگانه وجود ندارد.

نظریه دیگری در مورد بیگانگان فضایی وجود دارد که این موجودات برای مدت طولانی در این سیاره بوده اند و شواهدی از وجود آنها در زیر اقیانوس و زیر زمین وجود دارد. اما به نظر می رسد ماسک با این نظریه مخالف است و پست او در پاسخ به صحبت درباره همین نظریه ها است.

با این حال، به نظر می رسد ایلان ماسک علاقه خاصی به اکتشافات فرازمینی دارد و این علاقه صرفاً شخصی نیست و ظاهراً با اهداف SpaceX همخوانی دارد. ماسک امیدوار است در نهایت ۴۲۰۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد و همچنین اهداف مشخصی برای سفر و استقرار انسان در مریخ دارد.

ماسک معتقد است که اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت نام می کنند به زمین باز نخواهند گشت. با این حال، هدف بلندمدت فضاپیمای استارشیپ این است که امکان بازگشت این افراد به زمین را فراهم کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا