فناوری

ایلان ماسک تأیید کرد؛ نمایش لایک‌ها در ایکس برای کاربران پنهان می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: ایلان ماسک می گوید کاربران باید اجازه داشته باشند که پست ها را بدون اینکه مورد انتقاد قرار بگیرند، لایک کنند.

ایلان ماسک، مالک پلتفرم X اخیرا تایید کرده است که تب لایک ها به صورت خودکار برای کاربران مخفی می شود. او می گوید که کاربران باید اجازه داشته باشند که پست ها را بدون مورد انتقاد قرار دهند.

طبق گزارش فوربس، تب لایک X به زودی در حالت خصوصی در دسترس خواهد بود. این بدان معناست که کاربران دیگر نمی‌توانند ببینند کدام پست‌ها را لایک کرده‌اید و تب لایک‌ها به‌طور پیش‌فرض پنهان می‌شود. قبلا این گزینه فقط برای مشترکین پریمیوم در دسترس بود.

در حمایت از این ویژگی، ایلان ماسک در پستی گفت: مهم است که به افراد اجازه دهیم پست‌ها را بدون اینکه مورد حمله قرار بگیرند، لایک کنند.

پنهان کردن برگه لایک در X

«هاوفی وانگ»، مدیر مهندسی پلتفرم X، قبلا در پستی گفته بود که دیدن لایک دیگران ممکن است منجر به رفتارهای اشتباه شود. زیرا بسیاری از کاربران احساس می کنند که اگر محتوای خاصی را دوست داشته باشند، احتمالاً دیگران واکنش بدی نسبت به آنها نشان خواهند داد.

البته، کاربران همچنان می توانند ببینند که چه کسی پست های آنها را پسندیده است. به عبارت دیگر، در این ویژگی جدید، دیگران نمی توانند ببینند شما چه پست هایی را لایک کرده اید. البته چنین اقدامی ممکن است مخالفانی نیز داشته باشد; به عنوان مثال، نمایش لایک های کاربر معیار خوبی برای درک علایق او و کمک به کاربران برای دنبال کردن یا عدم دنبال کردن او بود.

به گزارش Verge، به نظر می رسد در اواخر سال ۲۰۲۳، ایلان ماسک به مهندسان این پلتفرم گفته است که می خواهد به طور کامل از شر دکمه های واکنش توییت خلاص شود و در عوض تاکید بیشتری بر بازدید از پست ها یا Impressions داشته باشد. هدف واقعی ماسک حذف دکمه‌های لایک و ارسال مجدد بود. به طور کلی، ماسک از زمان خرید توییتر در سال ۲۰۲۲ به قیمت ۴۴ میلیارد دلار، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده است و اقدامات اخیر او نیز در همین راستا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا