اقتصاد جهان

ایلان ماسک دولت برزیل را تهدید به توقیف اموال کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی و مالک چندین شرکت بزرگ از جمله مصادره شد.

هفته گذشته، دادگاه عالی فدرال برزیل دستور “تعلیق فوری” فعالیت های این شبکه اجتماعی را صادر کرد.

قاضی پرونده به گوگل و اپل پنج روز فرصت داد تا X را از فروشگاه های اپلیکیشن خود حذف کنند. این حکم روز دوشنبه توسط هیئت منصفه در دادگاه فدرال تایید شد.

علاوه بر این، دادگاه برزیل حساب‌های شرکت تابعه اسپیس ایکس ماسک و ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را مسدود کرد تا از پرداخت جریمه‌های تعیین‌شده برای عدم تعیین نماینده قانونی جدید برای X در برزیل اطمینان حاصل کند.

ماسک در شبکه اجتماعی X خود نوشت: «مگر اینکه دولت برزیل دارایی هایی را که به طور غیرقانونی از آنها ضبط کرده است، پس ندهد.

این میلیاردر با اشاره به سفر هوایی لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، افزود: امیدوارم لولا از پرواز با هواپیمای تجاری لذت ببرد.

ماسک به توئیتی درباره گزارش خبری مبنی بر توقیف یک جت توسط دولت آمریکا که گفته می شود توسط نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا استفاده می شد، پاسخ داد. این گزارش حاکی از آن است که این هواپیمای مسافربری تحریم های واشنگتن علیه کاراکاس را نقض کرده است.

اختلاف تلخ بین مقامات برزیل و کارآفرین آمریکایی در آوریل، زمانی که الکساندر آغاز شد دی مورایس، قاضی دادگاه عالی برزیل، دستور داد

میلیاردر این درخواست را رد کرد و تاکید کرد که اجرای این دستور خلاف قوانین برزیل است. ماسک با استناد به دستوراتی که گفته بود شرکتش از انجام آن امتناع کرده است، برنامه‌های خود را برای توقف عملیات در این کشور اعلام کرد.

ماسک در توضیح توقیف حساب استارلینک، به «اقدام کاملاً غیرقانونی» دولت برزیل بدون روند قانونی اعتراض کرد و تأکید کرد که X و SpaceX «دو شرکت کاملاً متفاوت با سهامداران متفاوت هستند».

او همچنین قول داد که دسترسی رایگان به اینترنت را برای مشتریان برزیلی این شرکت فراهم کند، حتی اگر حساب های آنها مسدود شود.

روز دوشنبه، رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولتی گزارش داد که رگولاتور مخابراتی برزیل آناتل می‌تواند استارلینک را تحریم کند زیرا در حال حاضر تنها شرکتی است که از اجرای دستور عدم استفاده از شبکه X خودداری کرده است.

آناتل هشدار داده است که مجوز فعالیت این شرکت در این کشور ممکن است لغو شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا