اقتصاد جهان

ایلان ماسک رویترز را به “دروغگویی” متهم کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت آمریکایی تسلا روز گذشته گزارش رویترز مبنی بر لغو پروژه تولید اجاق برقی ارزان قیمت تسلا را به دلیل رقابت سخت سازندگان چینی تکذیب کرد.

روز جمعه، رویترز به نقل از منابع و اخبار تسلا گزارش داد که این خودروساز به جای دنبال کردن هدف دیرینه ماسک برای در دسترس قرار دادن خودروهای برقی مقرون به صرفه برای توده‌ها، بر توسعه تاکسی‌های روباتی خودران تمرکز خواهد کرد.

ماسک در کانال خبری X (توئیتر سابق) در پستی درباره گزارش رویترز نوشت: رویترز (دوباره) دروغ می گوید.

این خبرگزاری گزارش داد که قیمت خودروی مقرون به صرفه برنامه ریزی شده که گاهی مدل ۲ نامیده می شود، از ۲۵۰۰۰ دلار شروع می شود. ماسک برای اولین بار تولید این مدل را در یک رویداد شرکتی در سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد.

این منابع ادعا می‌کنند که از تصمیم تسلا برای کنار گذاشتن مدل ۲ در جلسه‌ای با حضور کارمندان متعددی مطلع شده‌اند که یکی از آن‌ها ادعا کرد این جلسه در اواخر فوریه برگزار شد.

بر اساس گزارش ها، این فرد گفت: دستورات ایلان این است که (شرکت) باید تمام تلاش خود را برای دستیابی به رباتاکسی انجام دهد.

منبع دیگری توقف تولید این خودرو را تایید کرد و گفت که تسلا تولید رباتاکسی را در برنامه های جدید خود گنجانده است، البته با حجم بسیار کمتر از حد انتظار برای مدل ۲.

رویترز نوشت، معکوس ظاهری (طرح تولید) در حالی اتفاق می‌افتد که تسلا با رقابت سختی در سطح جهانی از سوی سازندگان خودروهای برقی چینی مواجه است که بازار را با خودروهایی با قیمت کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار پر کرده‌اند.

در این مقاله همچنین اشاره شد که خودروساز آمریکایی عقب مانده بود، تا حدی به دلیل تصمیم اساسی ماسک برای تمرکز بر روی Cybertruck بسیار آزمایشی به جای یک وسیله نقلیه مقرون به صرفه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا