ترندهای روز

ایلان ماسک زمان چهارمین پرتاب استارشیپ و برنامه‌های آینده اسپیس‌ایکس را اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

پس از سومین پرتاب موفقیت آمیز استارشیپ، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، اطلاعاتی درباره برنامه های این شرکت برای موشک های آینده، چهارمین پرواز آزمایشی استارشیپ و سفر به مریخ فاش کرده است.

طبق رویداد اخیر اسپیس ایکس، ایلان ماسک اعلام کرد که این شرکت احتمالاً می تواند از مرحله دوم Starship در سال ۲۰۲۵ استفاده مجدد کند. اما قبل از آن این موشک باید دو پرتاب آزمایشی دیگر داشته باشد. SpaceX اکنون باید Starship را برای چهارمین بار در ماه آینده (احتمالا اواسط اردیبهشت ماه) برای آزمایش پرتاب کند. این زمان اکنون توسط ایلان ماسک تایید شده است.

به گفته ماسک، اهداف کلیدی این آزمایش این است که شرکت باید سعی کند سفینه فضایی را طوری روی اقیانوس فرود آورد که گویی یک برج پرتاب مجازی وجود دارد. اگر موشک بتواند با موفقیت جهت گیری خود را انجام دهد، گام بعدی این است که آن را به بوکا شیکا، تگزاس بازگرداند تا بر روی برج پرتاب واقعی فرود آید.

برنامه های آینده ایلان ماسک و اسپیس ایکس برای سفر به مریخ

ایلان ماسک معتقد است ۸۰ تا ۹۰ درصد احتمال دارد که سفینه فضایی تقویت کننده بتواند در سال جاری بازیابی شود، در حالی که بازیابی و استفاده مجدد از سفینه فضایی بیشتر طول خواهد کشید، زیرا حداقل به دو آزمایش و فرود موفقیت آمیز متوالی نیاز دارد. قبل از اینکه اسپیس ایکس بتواند استارشیپ را به محل پرتاب بازگرداند تا از ایجاد زباله بیشتر جلوگیری کند، باید آن را به نقطه خاصی در اقیانوس برساند.

یکی دیگر از جزئیات کلیدی که ایلان ماسک فاش کرد مربوط به سوخت گیری استارشیپ در سفر به مریخ بود. برای بارگیری سوخت استارشیپ، مرحله دوم فضاپیما در کنار موشک مرحله دوم استارشیپ در مدار زمین قرار می گیرد تا سوخت گیری کند و به گفته ماسک، شش سوخت گیری از طریق موشک برای تکمیل سفر به مریخ کافی است.

در مورد ماموریت های اسپیس ایکس به مریخ، ماسک معتقد است که اکثر افرادی که برای سفر به مریخ ثبت نام می کنند به زمین باز نخواهند گشت. با این حال، هدف بلندمدت برنامه Starship، امکان بازگشت به زمین است. همچنین، اسپیس‌ایکس قصد دارد تعداد بیشتری از سفینه‌های فضایی را بسازد تا تقویت‌کننده‌ها، زیرا بیشتر این فضاپیماها در مریخ برای اهداف خاص مورد استفاده مجدد قرار خواهند گرفت.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا