ترندهای روز

ایلان ماسک: سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای هر ترمینال به ۱ گیگابیت می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

شایعاتی مبنی بر ارائه اینترنت ماهواره ای با سرعت گیگابیت توسط استارلینک از سال ۲۰۱۶ به گوش می رسد که به نظر می رسد این شرکت به زودی این سرویس را در اختیار کاربران خود قرار دهد. ایلان ماسک همچنین تایید کرده است که پایانه های Starlink آینده می توانند سرعت ۱ گیگابیت را ارائه دهند.

اسپیس ایکس توانست روز یکشنبه با موفقیت فضاپیمای Starship خود را در یک پرواز آزمایشی به فضا پرتاب کند و حتی تقویت کننده خود را نیز بازیابی کند. البته استارشیپ هنوز باید آزمایش های بیشتری را برای ماموریت های پیچیده تری پشت سر بگذارد، اما موفقیت این پرتاب و آزمایش های آن باعث شده تا یکی از مدیران استارلینک درباره تاثیر استفاده از موشک استارشیپ بر سرویس اینترنتی این شرکت توضیح دهد.

اینترنت گیگابیتی استارلینک به زودی در دسترس است

مایکل نیکولز، معاون مهندسی استارلینک، در پستی در روز یکشنبه در ایکس گفت: “نسل بعدی ماهواره های استارلینک با استارشیپ پرتاب خواهد شد و اتصال گیگابیتی را در هر نقطه از جهان فراهم می کند.” پنجمین پرواز آزمایشی.”

در پاسخ به این نظر، ایلان ماسک شخصا در پستی اعلام کرد که کاربران Starlink اکنون می توانند با ترکیب ۳ یا ۴ ترمینال به سرعت گیگابیت دست یابند. او همچنین خاطرنشان کرد که نسل بعدی پایانه های Starlink به تنهایی می تواند یک گیگابیت سرعت ارائه دهد.

در سال ۲۰۱۶ استارلینک از برنامه های خود برای ارائه اینترنت گیگابیتی خبر داد و حتی اعلام کرد که قصد دارد اینترنت ۱۰ گیگابیتی را به مشتریان خود ارائه دهد. در حال حاضر سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک بسته به موقعیت مکانی شما می تواند از ۵۰ تا ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه متغیر باشد.

Starlink قبلا گفته بود که برای بهبود این سرعت، لازم است Starship بتواند نسل بعدی ماهواره های V3 این شرکت را در مدار قرار دهد. هدف این است که Starship بتواند با هر پرواز ۵۰ تا ۱۰۰ ماهواره حمل کند.

اسپیس ایکس قبلاً به FCC اطلاع داده است که قصد دارد تغییرات کوچکی در شبکه نسل دوم خود ایجاد کند. به گفته استارلینک، این تغییرات شبکه نسل دوم را قادر می‌سازد تا اینترنت گیگابیتی با تأخیر بسیار کم و پهنای باند و اتصال تلفن به ماهواره را برای مردم ایالات متحده و سراسر جهان فراهم کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا