فناوری

ایلان ماسک: هوش مصنوعی احتمالاً در سال ۲۰۲۵ از انسان باهوش‌تر می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفت است و نگرانی ها در مورد این فناوری نیز همین طور. در حال حاضر یکی از نگرانی های مربوط به پیشرفت هوش مصنوعی، امکان رقابت آن با انسان در آینده است. اگرچه هنوز مشخص نیست که مدل های هوش مصنوعی چه زمانی می توانند مانند انسان فکر کنند، اما ایلان ماسک در پست جدید خود مدعی شد که ممکن است تا سال آینده شاهد این فناوری باشیم.

ماسک با انتشار پستی جدید در شبکه اجتماعی X خود نوشت:

هوش مصنوعی احتمالاً در سال آینده باهوش‌تر از انسان خواهد شد. تا سال ۲۰۲۹، هوش مصنوعی احتمالاً از مجموع همه انسان‌ها باهوش‌تر خواهد بود.

اظهار نظر ماسک در مورد X با واکنش افراد سرشناس دیگر مواجه شده است. «لکس فریدمن» محقق هوش مصنوعی و پادکستر روسی-آمریکایی یکی از این افراد است که در پاسخ به نظر مدیرعامل تسلا نوشت:

“چند سال هیجان انگیزی در پیش داریم. امیدوارم بشریت در پایان پیروز شود.”

“دیو لی” سرمایه گذار تسلا نیز با بیان اینکه “ما کاملا آماده نیستیم” نگرانی خود را در این زمینه ابراز کرده است.

در حالی که مدیر عامل تسلا این نظرات نگران کننده را در مورد هوش مصنوعی بیان کرده است، در چند بار گذشته شاهد انتشار گزارش های مشابهی بودیم. از جمله این گزارش ها می توان به ایجاد یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی توسط گروهی از محققان اشاره کرد که به طور بالقوه می تواند داده ها را بدزدد یا بدافزار را روی سیستم نصب کند. علاوه بر ماسک، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا نیز در این ماه گفت که هوش مصنوعی می‌تواند تمام آزمایش‌های انسانی را در مدت ۵ سال پشت سر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا