ترندهای روز

ایلان ماسک پس از ناتوانی در بستن اکانت دنبال‌کننده جت شخصی خود، تصمیم به خرید توییتر گرفت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

طبق کتاب جدیدی که به فراز و نشیب های خرید توییتر می پردازد، به نظر می رسد ایلان ماسک دلایل شخصی برای خرید توییتر داشته است. در آن زمان «جک سوینی» اطلاعات سفرهای زیاد ایلان ماسک با جت شخصی خود را در توییتر منتشر می کرد و این میلیاردر بارها سعی کرد حساب این دانشجو را ببندد. اما از آنجایی که درخواست ماسک عملی نشد، او به تدریج اقدام به خرید سهام این شرکت کرد.

«کورت واگنر» گزارشگر بلومبرگ در کتاب جدید خود به نام «نبرد برای پرنده» به ماجراها و مبارزات تسلط بر توییتر پرداخته است. در این کتاب همچنین به انگیزه های پشت صحنه ماسک از خرید این شبکه اجتماعی اشاره شده است. در بخشی از این کتاب آمده است:

“ماسک توسط آگراوال [مدیرعامل وقت توییتر] او خواسته بود اکانت توییتری که جت شخصی او را ردیابی می کرد حذف کند. مدت کوتاهی پس از رد درخواست آگراوال، این میلیاردر شروع به خرید سهام توییتر کرد.

جک سوینی و ماجرای حذف اکانت توییترش توسط ایلان ماسک

این کتاب جدید بررسی مفصلی از جنگ قدرت در توییتر است. به نظر می رسد این کتاب تایید می کند که نارضایتی های شخصی ماسک نقش کلیدی در خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شبکه اجتماعی داشته است. البته ماسک «آزادی بیان» را دلیل اصلی خرید توییتر می داند; اما قبل از آن مدام در تلاش بوده تا اکانت «جک سوینی» را حذف کند.

جک سوینی یک حساب توییتری به نام elonjet داشت که در آن اطلاعاتی درباره سفرهای ایلان ماسک منتشر می کرد. سوینی به دلیل ردیابی جت های خصوصی ماسک و تیلور سویفت مشهور است. سوئینی به سادگی اطلاعات پرواز این افراد را در اختیار عموم قرار داد. اما این باعث شد افراد مشهور از او متنفر شوند. پس از خرید توییتر توسط ماسک، اکانت این فرد بسته شد و حالا او سفرهای جت خصوصی ایلان ماسک را در توییتر منتشر می کند.

توییتر همیشه به عنوان پلتفرمی که افراد مختلف با یکدیگر بحث می کنند شناخته شده است. توئیت های جنجالی ایلان ماسک همواره حواشی مختلفی را ایجاد کرده است. اگرچه ماسک هدف اصلی از خرید توییتر را «آزادی بیان» می‌دانست، اما حذف اکانت جک سوینی نیز می‌توانست یکی از انگیزه‌های او باشد که خود آزادی بیان را نقض می‌کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا