فناوری

ایلان ماسک: پیام اضطراری با استارلینک به‌صورت رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس اخیراً اعلام کرده است که استارلینک دسترسی رایگان ارتباط اضطراری به تلفن‌ها را فراهم می‌کند. این ادعا در حالی مطرح می شود که SpaceX به دنبال تایید کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای فناوری ارتباطات مستقیم به سلول استارلینک است.

طبق پست ایلان ماسک در X، سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink به مردم در مناطق دورافتاده یا مناطق بدون پوشش آنتن اجازه می دهد تا به خدمات اضطراری به صورت رایگان از تلفن خود دسترسی داشته باشند. به نظر می رسد این پست بیشتر یک ماسک برای جلب توجه FCC باشد. یکی از اعضای جمهوری خواه FCC نیز به طرح رایگان SpaceX واکنش مثبت نشان داد و گفت که فناوری Direct to Cell برای ارتباطات و ایمنی افراد مفید خواهد بود.

سرویس پیام‌رسانی اضطراری مبتنی بر ماهواره Starlink می‌تواند مشابه سرویس SOS اپل باشد که در آیفون‌های جدیدتر موجود است. این ویژگی به آیفون‌ها اجازه می‌دهد تا در مناطقی که پوشش آنتن ندارند، از طریق ماهواره با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

پیام اضطراری رایگان Starlink از طریق تلفن

ایلان ماسک می گوید استارلینک دسترسی رایگان به خدمات اضطراری تلفن را برای افرادی که در شرایط محیطی نامطلوب قرار دارند، فراهم می کند. او گفت که این قابلیت در سراسر جهان با تایید دولت اجرا خواهد شد. به گفته این میلیاردر، نباید شرایطی پیش بیاید که فردی به دلیل فراموشی یا ناتوانی در پرداخت هزینه ارتباط ماهواره ای جان خود را از دست بدهد.

اسپیس ایکس با همکاری T-Mobile در حال حاضر به دنبال تایید FCC برای استفاده تجاری از فناوری Direct-to-Cellular Starlink است. قبل از اعلام ایلان ماسک، اسپیس ایکس به FCC گفته بود که این فناوری ارتباطات اضطراری را برای همه تلفن‌ها فعال می‌کند.

اسپیس ایکس می گوید این سرویس مبتنی بر ماهواره به طور کلی پوشش آنتن بیشتری را برای آمریکایی ها فراهم می کند تا از تلفن های خود در مناطق بدون شبکه های ارتباطی استفاده کنند. اما شرکت‌هایی مانند AT&T و Verizon نگرانی‌هایی را در مورد فناوری Starlink مطرح کرده‌اند، از جمله اینکه این فناوری می‌تواند شبکه تلفن همراه آنها را مختل کند.

اسپیس ایکس در نامه‌ای به FCC گفت که این سرویس می‌تواند هشدارهای اضطراری بی‌سیم را برای هر کسی – نه فقط مشتریان T-Mobile – در مکان‌هایی که ایستگاه‌های زمینی یا دکل‌های تلفن همراه وجود ندارد ارسال کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا