ترندهای روز

ایمان قیاسی: دوست دارم با احسان علیخانی رقابت کنم

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایمان قیاسی مجری جدیدی است که برای اولین بار در برنامه استعدادیابی عصر جدید در کنار احسان علیخانی دیده شد. بعد از عصر جدید قهرمان عنوان مسابقه ای بود که با اجرای ایمان قیاسی و یوسف تیموری از تلویزیون پخش شد و با این برنامه اجرای سال تحویل را تجربه کرد. هر چه زمان می گذرد، قیاس در اجرا بالغ تر و با تجربه تر می شود. قاضی در گفت و گو با «جوان آنلاین» از تجربیات خود در اجرا و فعالیت های این روزهای خود می گوید که در ادامه می خوانید.

ایمان قیاسی

حضور شما در مسابقه زودیاک غافلگیر کننده بود. از تجربه زودیاک خود بگویید؟

من بیشتر طرفدار ورزش و بازی های فیزیکی هستم. قبل از زودیاک یک بار مافیا بازی می کردم و به دلیل شورش های بی دلیل بازیکنان و اینکه همه در بازی حق با من بودند، جو بازی را دوست نداشتم. تا اینکه گذشت و من به زودیاک دعوت شدم و با توجه به تیم سازنده و بازیکنان تصمیم گرفتم در برنامه باشم. به طرز عجیبی، در طول تمرین هایی که برای زودیاک داشتیم، متوجه شدم که بازی را به خوبی می شناسم. نمی دانستم کجاست، اما بازی و نقش بقیه را به خوبی درک می کردم. اما امیدوارم در رسانه نمایش خانگی به اندازه کافی کار کرده باشم. بالاخره من به تلویزیون و اندازه ها، فریم ها و نقدهای آن عادت کرده ام و شاید پلتفرم یک مخاطب انتظار متفاوتی داشته باشد. تمام تلاشم را کردم که در این مدیوم خوب باشم اما اگر زحماتم نتیجه نداد از مخاطبان نمایش خانگی عذرخواهی می کنم.

آیا فیلم و سریال می بینید؟

آره. من همه چیزهایی که در پلتفرم ها منتشر می شود را می بینم. چه نمایش بازی باشد، چه برنامه گفتگو و چه سریال. من به دلیل نوع کارم تمام مطالب داخلی را رصد می کنم.

توصیف شما از وضعیت و شرایط تلویزیون و نمایش خانگی چیست؟

این سوال سختی است و پاسخ به آن ممکن است مخاطب را سردرگم کند. من جزو گروهی هستم که هنوز تلویزیون را کلی تر می دانند. یعنی به نظر من هنوز مردم راحت تر به تلویزیون دسترسی دارند و در دورترین نقاط ایران مردم تلویزیون تماشا می کنند و فقط به این رسانه دسترسی دارند، پس من همچنان تلویزیون را دوست دارم. هرچند زودیاک اولین تجربه حضور من در یک نمایش خانگی است و خودم را فرزند تلویزیون می دانم، اما معتقدم تلویزیون به یک رقیب جدی نیاز دارد و باید به این رقیب (نمایش خانگی) اجازه نفس کشیدن بدهد. چون تولیداتی که در تلویزیون اتفاق می افتد از نظر کیفی ضعف هایی دارد نه از لحاظ سیاسی. روزگاری فقط تلویزیون کار می کرد و دوران موفقی را پشت سر می گذاشت، اما الان کمی کیفیت محتوا و مخاطبش پایین آمده است و احساس می کنم دلیل این افت، نداشتن رقیب و کمبود است. تولید. اکنون تلویزیون یک رقیب خوب به نام نمایش خانگی دارد که می تواند به خوبی با آن رقابت کند.

بنابراین شما معتقدید که تلویزیون باید به نمایش خانگی اجازه فعالیت و رشد بدهد. اما درگیری هایی بین این دو رسانه به وجود آمده که ناشی از تلاش تلویزیون برای در اختیار گرفتن سکان نمایش خانگی است. چه فکری در این باره دارید؟

در مورد سیاست های تلویزیون نمی توانم بگویم چون آدم آگاه نیستم. من باید در جلساتی که تلویزیون درباره تریبون ها می گذارد حضور داشته باشم تا بتوانم نظر بدهم اما اگر چنین تلاشی شود کاملا اشتباه است. من به عنوان یک فرد دوستدار تلویزیون ترجیح می دهم با یک رقیب خوب رقابت کنم. تعارف نداریم، این روزها پلتفرم ها با جذابیت ها و خلاقیت های چشمگیر در حال برنامه ریزی و جذب مخاطب هستند. بنابراین من به عنوان تهیه کننده تلویزیون باید از خلاقیتم استفاده کنم و برنامه ای بسازم که مردم جلوی تلویزیون بنشینند. به نظر من این نظر هم صادقانه تر و هم عاقلانه تر است. زیرا بزرگان ما همیشه ما را به تعامل و همزیستی سوق داده اند. لذا از این گفتگو بچه های تلویزیون را به رقابتی سالم و جذاب با سکوهای تماشای خانگی دعوت می کنم.

قبل از اجرای مستقل برنامه در کهرمان برای اولین بار در تلویزیون در کنار احسان علیخانی دیده شدی. آیا این تجربه آغاز استقلال و جدایی شما از تیم احسان علیخانی است؟ و آیا به رقابت با او فکر می کنید؟

من عاشق رقابت هستم و برایم لذت بخش است که می توانم با مجری و برنامه ساز حرفه ای مثل احسان علیخانی رقابت کنم، اما باید بگویم هر چه از من در تلویزیون می بینید، چه خوب و چه بد، همه از آن من است. احسان علیخانی را یاد گرفت. اگر الان بتوانم در زمینه برنامه نویسی یا پیاده سازی چیزی بگویم مدیون احسان هستم پس هرگز نمی توانم از او چشم پوشی کنم. در شرایطی تصمیم گرفتم بر اساس فضا و موقعیت ایجاد شده کار کنم و فرصتی برای همکاری با احسان در این برنامه نداشتم. این به معنای دشمنی یا رقابت نیست و صرفاً این تصمیم و ایران تحلیل ما بود که یکی تصمیم گرفت کار کند و یکی نکرد. هنوز هم در کاری که می خواهم با احسان مشورت کنم چون به تجربه، هوش و دقت او در این زمینه ایمان دارم. این را هم اضافه کنم که ظاهر من حاصل برنامه عصر جدید احسان علیخانی بود. برنامه ای که افراد مختلفی از سراسر ایران در آن شرکت کردند و توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند و خروجی های بسیار خوبی مانند عرفان طهماسبی، سعید فتحی روشن و فاطمه عبادی داشتند. من هم مثل این افراد برای نشان دادن خودم به این برنامه رفتم.

الگوبرداری از برنامه های پرمخاطب خارجی را در برنامه سازی داخلی چگونه می بینید و آیا موافق کپی برداری از آنها هستید؟

ما به دلیل فرهنگ و ساختار حکومتی و ایدئولوژیکی خودمان اصلا نمی توانیم برنامه های خارجی را کپی کنیم. مطمئن باشید تمام کپی هایی که در ایران اتفاق می افتد سرشار از خلاقیت و نکات متمایز است. حتی اگه کپی هم باشه بد نیست. برنامه ای که هدف، ایدئولوژی داشته باشد و مخاطبان زیادی را با خود همراه کند، مانند عصر جدید یا جوکر، باید ساخته شود زیرا منجر به دیده شدن استعدادهای خوب می شود و محتوای خوبی را به عنوان سرگرمی پس زمینه و جذاب در اختیار مردم قرار می دهد. سرگرمی خانوادگی ارائه می دهد. امیدوارم فصل دوم جوکر به زودی بیاد و مطمئنم خروجی خیلی جالبی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا